måndag 11 januari 2016

Söndagslycka och måndagslängtan

Gårdagens utflykt gick bra, även om det inte ledde dit vi hade hoppats. Men vi letar nya vägar och tids nog hittar vi väl nån väg som leder framåt.

Hemma hade det också gått bra. Efter frukosten sa jag att vi skulle på möte, vi får ju berätta nåt som Sandra är van vid så det inte kommer följdfrågor som vi inte kan svara på. För henne var det ju inte viktigt vad vi gjorde, utan mer intressant vad hon skulle göra.

Men jag valde först att bara säga att vi skulle på möte, för jag ville se hur hon tänkte. Om hon skulle undra vidare nåt. Hon funderade lite innan hon sa ”Hur blir det då?” ♥

Så då berättade jag att hennes assistenter skulle komma och äta mat med henne. Gissa en som blev glad :)

När vi kom tillbaks, och assistenterna gick, så var det nära till tårarna. Men Göran ledde henne på andra tankar och snart längtade hon till måndag istället. Idag får hon ju träffa assistenterna igen och sen åker hon till korttids efter jobbet. Göran och jag är lediga ett par dagar och vi har lite ärenden att ordna med.


Det var det hela för idag. Ha det fint!

.

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Skönt för er att få vara lite lediga, hemma. Hoppas inte era ärenden tar all tid, utan att ni kan njuta lite av den lediga tiden också.
Kramar

Photo by Maria sa...

Tråkigt det inte ledde som ni hoppats, men tror som du att det kommer att dyka upp en annan bra väg snart =)

Kram Mia