måndag 16 november 2015

Svacka

Det var en mycket trött tjej utan vidare aptit här igår. Hon ville ”ta tempen i örat” och duscha redan på morgonen, vilket jag tolkade som att hon ville att kvällen skulle komma fortare. Hon sa t.o.m. ”Jag är trött” vilket nog aldrig hänt tidigare. Möjligtvis när hon är sjuk då… Jag frågade om hon ville vila, men då sa hon ”Bara trött” ♥

Jag brukar inte gå efter tempen, men på Sandra är det en bra vägledning eftersom det annars är svårt att upptäcka sjukor på henne. Dock går jag alltid efter allmäntillstånd och dagsform när jag anpassar kraven. Men det kan ju vara av vikt att veta om det är nåt smittsamt eller inte innan jag skickar henne till korttids.

Feber var det inte, så vi hoppas att det bara är en ”vanlig svacka” som inte smittar, för korttids behöver vi. Inte för vi hinner vara så värst lediga i vanlig ordning, men för att hinna göra allt vi inte kan göra när vi jobbar. Den här veckan ska det veckohandlas som vanligt och om vi hinner har vi lite andra inköp också. Så ska jag jobba ett par timmar, frissa- och tandläkarbesök för egen del, och lite mera jobb. Sen är det helg igen.


Sandra piggade iallafall på sig till kvällen och fick lite mat i magen, men jättepigg vill jag inte precis påstå att hon var. Hon somnade ovaggad och har sovit bra inatt, så vi hoppas att orken räcker i veckan nu.

Jag återkommer när jag får till nåt mer och önskar er en fin vecka så länge.

.

Inga kommentarer: