torsdag 12 november 2015

Alltid lär man sig nåt. Eller inte.

Igår var vi på en jättebra föreläsning med Bo Hejlskov Elvén som handlade om låg-affektivt bemötande, och jag måste säga att han var riktigt bra. Det var bara lite i slutet som tröttheten tog över så koncentrationen inte var med ordentligt.


Jag visste redan innan att vi skulle känna igen oss i det mesta som Bo pratade om, och att vi redan jobbar på det sättet. Vi har ju upptäckt för länge sen att det är just det sättet som fungerar. Men jag tänkte att vi ändå skulle få behållning av det på fler sätt, och det fick vi också.

Inatt praktiserade jag allt jag lärt mig, och gjorde väl precis tvärtom. Håhåjaja. Det är inte lätt i praktiken när det blir totallåsningar och man liksom fortfarande nästan sover. Jag går inte och gräver ner mig för att jag har misslyckats, men jag blir arg på mig själv för man får bara inte tappa tålamodet så där. Det spelar ingen roll hur mänskligt det är, det är ju aldrig Sandras fel.

Jag köpte en nyskriven bok i pausen igår, som handlar om samma ämne. Nu står det barn på omslaget, men jag tror inte det spelar nån roll när det gäller innehållet och vad vi har nytta av när vi jobbar med Sandra.

Undrar när boken "Bråkiga morsor" kommer ut?

Idag ska jag jobba och det är frissabesök för Sandras del. Halvkul efter en orosnatt, men det brukar gå bra så vi satsar på det. Sen har vi tagit bort ”skapande” från schemat, eftersom vi antar att det kommer saknas både ork och tid efter frissan.

Höst-temat hänger väl på sista versen nu, och det vi skulle gjort hade nog blivit dom sista höst-träden för i år. Men vi får väl göra klart dom även fast alla löv ligger på marken vid det här laget. Sandras konstvägg ser iallafall ut så här tills vi hunnit göra nåt nytt att byta ut med. Visst är den fin?!


Jag önskar er en kanoners dag!

.

Inga kommentarer: