onsdag 14 oktober 2015

Ogjorda ärenden och annat pyssel

Göran tänkte få lite ärenden gjorda igår, men det som skulle köpas var slut och stället han skulle fixa lite annat på var stängt, så det blev inte så mycket av det hela. Vi gör ett nytt försök på annan ort under nästa ledighet, och lite annat blev gjort igår istället.


Göran började med en ytterbelysning som måste till utanför Sandras ”jobb-ingång” innan det blir för mörkt på morgnar och eftermiddagar, och jag rensade och sorterade schemabilder i datorn. Efter att ha slängt alla gamla bilder som inte används längre så var det ca 2000 bilder kvar att sortera en vettig ordning på. Samtidigt passade jag på att minska dom rejält så dom inte tar onödig plats i datorn, även fast jag har en stor hårddisk. Schemabilderna behöver ju inte full storlek eftersom dom bara skrivs ut som små bilder.

Sen kopierade jag över alla schemabilder till den externa hårddisken, så dom inte försvinner om datorn pajar, för dom lär ju behövas framöver när andra ska ta över mer och mer. Så småningom kommer vi ju få skaffa en dator som är till assistenterna och deras arbete med bilder och material. Datorn är jätteviktig och det finns en del samlat i min som är bra att ha kvar.

Sen tog vi fram blanketter för ansökan om bostadsanpassning, och telefonnummer till en arbetsterapeut som vi måste få ett intyg ifrån. Så får vi väl se om kommunen lyckas slippa ansvar den här gången också…


Idag ska jag till frissan och resten av veckan hoppar jag in på jobbet och gör lite nytta. Eller, ja… jag ska iallafall jobba lite är det tänkt, och det ska bli roligt :)

Ha det så bra!

.

Inga kommentarer: