söndag 3 maj 2015

Lugnt läge

Sandra har perioder då hon gör samma sak väldigt intensivt. Hon har haft en ”pussel-period” ganska länge, och igår ville hon trä halsband. Vi får väl se om det är ”aktivitets-byte” nu, eller nåt tillfälligt. Hursomhelst så passade det ju bra att kolla om funktionerna funkade som dom skulle. För kan man inte styra kroppen ordentligt så är det nog svårt att trä pärlor. Det gick bra, och vi märkte inga konstigheter under resten av gårdagen heller. Skönt! Vila verkar vara en bra medicin, kanske att det vänder den här gången med :)


Anonym undrar om Sandra kan ha migrän, och det har jag också funderat på, faktiskt. Hennes ”stress-sjuka” då hon total-däckar, sover och kräks i nåt dygn är nämligen exakt likt mina migrän-attacker, så det är inte alls omöjligt. Men det är nog inte migrän när kroppens funktioner inte fungerar för då får hon helt andra symptom som varar mycket längre när det bryter ut. Däremot kan det kanske höra ihop ändå, vad vet jag. Kroppen är finurlig och stressymptom kan ju visa sig på många sätt.

Nog om det. Gårdagen var en bra dag, med sänkta krav och mycket ”ta det lugnt” Själv känner jag mig ganska trött nu, även om jag trivs på jobbet och med livet i övrigt, och är jätteglad att ha möjligheten att faktiskt jobba som Sandras assistent. Men det känns att det är för lite ledigt just nu och vi skulle behöva lite avlastning snart. Nästa gång jag är ledig en hel dag är den 19 maj, och då måste jag nog försöka åka in till stan för att fylla på klädförrådet här hemma. Det börjar sina i både Sandras och mitt skåp vid det här laget.

Nåja, det blir som det blir och ordnar sig alltid på nåt sätt. Idag ska korttidsväskan packas, för Sandra har sina korttidsdygn som vanligt, måndag till onsdag, även om jag jobbar tillsammans med henne på dagtid. Två kvällar i veckan är jag ju faktiskt ledig och det är superskönt :)

Sandra ville göra fler halsband idag, så det ska vi förstås göra. Det är snart slut på rund resår, så jag har sorterat upp gårdagens halsband så dom går att återanvända.


Hoppas ni har det finemang!

.

Inga kommentarer: