tisdag 15 februari 2011

Vinterkyla

Oh, vad vi njuter av lite ledigt här :) Jag har t.o.m. haft lite egentid medan Göran var iväg och kollade på lite jobb. Det är så skönt att det börjar ramla in lite jobb åt honom igen, i lagom dos… Och jag har ett visst behov av att bara vara jag ibland. Inte för mycket, men ibland, och nu var det länge sen jag var ensam så det kändes kanon med en egen förmiddag igår.

Lite städa och mycket slappa :) Sen käkade vi när Göran kom och efter maten hade dom 17 minusgraderna blivit lite mer behagliga -11 så då blev det en härlig prommis i det glittrande vintervädret.


Sen var det gott med en kall öl i bastun innan vi fick fart på kaminen och sjönk ner i tv-soffan. Så ska en ledig dag se ut! Visst är det jättekul att hitta på saker och träffa vänner också, det är det visst det! Men ibland är det bara skönast med ingenting, och det var precis vad vi behövde nu.

Idag är det 14 grader här inne och jag skulle ju behöva tända i kaminen… Men jag orkar inte hämta ved, så jag får väl skylla mig själv då, antar jag. Det blir iallafall en sväng till frissan för att bli lite ompysslad på förmiddagen, och efter det åker vi och storhandlar.


Lenaeff undrar om det inte finns något hjälpmedel som visar om det är dag eller natt, och det gör det kanske..(?) Men själva problemet är nog egentligen mer att få Sandra att förstå att man får gå upp ibland… Det där med att vissa saker är okay ibland, men inte ibland, är svårt. Det ska liksom vara antingen eller…

Ha det fint!

♥ Kram ♥

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härligt ledig dag du haft, med både egentid och en promenad i solen. SKÖNT!
JAg förstår ju att det är svårt med det där med ibland.
En sigvarttavla med blå lampor för natten och gula för dagen`?
(Förlåt, gud så jag tjatar)
Hoppas att det blir en skön dag för er idag med.
Kramar om dig goa du//Lena

Bellan sa...

Det låter som en underbart härligt avkopplande dag igår. Det är en sån där dag som vi mammor behöver emellanåt för att ladda batterierna.

Idag får du bli fin i håret och koppla av hos frissan, inte helt fel det heller.

Njut av dagen!
Kramisar!
//Bellan

Annika N sa...

Vilken kanondag ni haft och så fick du lite egentid och det tycker jag med är skönt ibland, men inte för länge för då känns det trist att vara ensam. Oj med snö ni har här är knappt något alls...Fina bilder !!!

Ha en skön tisdag !!! Kram Annika

Patricia sa...

Visst är det skönt med egen tid, det är viktigt för mig. Så även om jag tycker synd om Nicke som jobbar skift, så tycker jag det är skönt den vecka han jobbar kväll för det är den vecka Alex bor hos sin pappa och då är det bara jag och Rozzi hemma om dagarna/kvällarna och det trivs jag med .. =)

Skönt att ni slappar lite, det behöver vi alla regelbundet .. =)

Hoppas ni får en skön ledig dag!
Kram Patricia

Maritha sa...

Visst är det skönt att vara ensam ibland, jag njuter när jag är ledig och gubbeb jobbar. Han har ju varit utan arbete långa perioder då han alltid varit hemma när jag varit ledig så....... ja jag njuter.
Skön dag fick ni men synd att det inte fanns ved inne när det var så kyligt när du vaknade.

Nina... jag måste fråga....det röda huset du har på ett par foton.....vad är det? Jag älskar mysiga hus och jag har sett huset men du har inte skrivit vad det är.

Ha en fin dag!
Kram Maritha

Pernilla sa...

Sigvart dygnstavla. 7-22 lyser det rött och 23-06 lyser det blått. En sån har jag ;) Magnet och whiteboard på samma. Praktiskt! Tjuter kan den göra också om man har en särskild tid att ställa för en sak. http://www.lovebuz.se/2010/11/02/sigge-medicinpiper/

agneta sa...

Hejsan! Vilka fina vinterbilder (även om man önskar att den tiden vore över)! Helt rätt med egentid, det är viktigt ibland att man får "landa" och bara vara. Ha en riktigt skön tid hos frissan när du blir ompysslad en stund och en bra dag i övrigt <3 kram <3

Photo by Maria sa...

Ja egentid behöver man ibland.. Jag hade ett par kvällar förra veckan då Putte jobbade och barnen åkte till sin pappa.. Det blir inte mycket gjort men det gör inget för jag fick välbehövlig vila..

Ha nu en bra kväll..

Kram Mia

Annelie L sa...

Så härligt att få bli ompysslad hos frissan, och jag har ju sett resultatet och det blev jättefint. Du är ursnygg i håret, ja du var snygg innan också....missförstå mig inte <3
Jag tycker det låter som en riktigt härlig dag idag. Jag håller med dig helt och fullt, en ledig dag behöver inte innehålla massor av saker som ska göras och fixas, det är så skönt att bara pyssla om sig själv och bara vara.. Lite avis på eran bastu är jag allt, men å'andra sidan så har vi det lite varmare inomhus en vad ni har, så vi kanske inte behöver en bastu.
Kramar Annelie

Unknown sa...

Låter som en ljuvlig dag! Bastu....mmmmm härligt!
Hör i södern har det stomat i tre dar nu och jädrar vad kallt det blir med minus, fukt och vind...brrrrrr. Skulle absolut kunna tänka mig både bastu och kamin på en gång och för all del även ölen.........
Ha en skön dag idag med och du, be om en huvudmassage när du ändå är hos frissan, det är sååååå avkopplande