torsdag 17 februari 2011

Nu är familjen pigg igen :)

Som jag har saknat den egna tiden med bara mig själv att ta hänsyn till en hel dag. Men vad rastlös jag blev igår, när jag hade haft egen tid halva dagen… Vad glad jag blev när Göran ringde och sa att han skulle hämta grejor och tänkte passa på att äta hemma. Det är inte så vidare skoj att laga mat åt sig själv, så jag hade just tänkt fixa lite kaffe istället, men mat och sällskap var mycket trevligare på alla sätt och vis.

Och inte gjorde jag någon större nytta på hela dagen, men det var iofs ganska skönt det med. Jag ringde en vän som jag inte har pratat med på evigheter, och det tog vi igen med råge, kan man säga…


Sen hände inget mer förrän Sandra kom hem och hon var lite skör, men piggare än hon varit den senaste tiden iaf. Några låsningar och lite oro ett tag, men sen kom hon till ro med sina kataloger, sax och en film. Efter ett tag var hon go och glad och det höll i sig resten av kvällen.

Det var ju skönt, då har hon också landat nu och orkar med sina vardagsveckor igen. Så då fixar hon nog nästa veckas lov från skolan med fritids och korttids hela veckan. Ja, iaf månd-fred. Det känns bra det! Synd bara att Göran troligtvis ska jobba när vi för en gångs skull är långlediga. Men det blir nog bra ändå. Han tror inte att det tar hela veckan så vi hinner nog med varandra lite oxå.

Hade han vetat om han skulle ha jobbat hela veckan så hade jag åkt till nån kompis ett par dagar, men eftersom han inte vet, så vill jag inte åka iväg. När man nästan aldrig är långledig så vill man ju vara tillsammans när man blir det, liksom…


Nu när vi har korttids varje vecka så finns det ganska mycket tid att hinna träffa vänner på ändå, när det passar för alla. Vi är ju bara lediga på vardagar så det vill ju till att dom man ska träffa också har lite tid, men det brukar gå att planera sånt lite lättare nu när vi nästan alltid är lediga samma dagar i veckan.

Maria undrar vad Göran jobbar med. Han har eget företag och är golvläggare.

Fotona är tagna förra vintern och husen man ser är museum och vårdcentral.


Må så gott!

♥ Kram ♥

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackra vinterbilder, vilka istappar. Vad bra att Sandra verkar klara av vardagen igen även om han var lite skör igår när hon kom hem.
Och även om det är skönt med egentid, så visst är det lätt att bli rastlös.
Kram och blås inte bort idag, för hua mig så ruggigt det är ute idag.
Lena

Bellan sa...

Tjusiga vinterbilder!
Skönt att ni verkar komma in i vardagen igen och att Göran har lite jobb, även om det kommer lite fel när ni eg. ska vara lediga.

Du får passa på med nån god bok kanske, om du tycker om att läsa.
Kram på dig!
//Bellan

Maritha sa...

Fina foton med dessa istappar!

Vad skönt att hon kommit in i den vanliga vardagen.
Hoppas du hittar på något skönt på din egentid när ni har långledigt!

Kram Maritha

Photo by Maria sa...

Vardagar tror jag vi är gjorda för även om det är så himla skönt med ledighet i mellan varven..

Skönt att Sandra med verkar ha landat i vardagen och att det fortsäter bra nu..

kram Mia