måndag 11 mars 2013

Hjälp att hjälpa


Jag såg Kalla Fakta igår och blev så berörd att jag var tvungen att skriva av mig (inlägget publicerade jag nyligen och finns att läsa efter det här för intresserade) varpå jag kom i säng alldeles för sent. Men vad gör det, nu har vi ju ledigt ett par dagar.

Sandra var lite skör igår men om det berodde på trötthet eller uttråkning vet vi just inte. Det gäller att hitta en lagom balans på aktiviteterna och vi tror nog att hon mest längtade till skolan. Vi började dagen med lego och sen blev det målarböcker resten av förmiddagen.

Jag tänkte att jag skulle passa på att laga ett gosedjur som hade gått upp i sömmen, medan Sandra började måla, men se det gick inte alls för sig. Sånt brukar inte gå så bra på sköra dagar så det var bara att lämna damen ifred en stund och sen tog Göran över målningen med henne medan han orkade.


Han mår väl okay ett par timmar i taget med hjälp av värktabletter, och har det inte skett nåt underverk inatt så blir det nog ett nytt tandläkarbesök så fort det finns en tid åt honom.

Sandra ville hjälpa till att packa korttidsväskan, och det fick hon ju så klart. Men det kräver förberedelse och planering, så vi bestämde att hon skulle få göra det efter maten. Då hann jag få ordning på allt i lugn och ro medan hon målade.


Det är ju så med allt som Sandra ska vara med och göra, att man måste förbereda det ordentligt först. Hon kan nämligen inte vänta, och behöver ha allt strukturerat och tydligt om hon ska förstå vad hon ska göra.

En hög med ombyte per dag (tisdag-blå och onsdag-vit) och en hög med extrakläder, i varsin påse.


En hög (eller snarare två nattlinnen) i en påse för sovkläder.



Kvällen flöt på bra och jag tror att Sandra har sovit ordentligt inatt. Iaf har natten varit lugn och jag har inte hört så mycket av henne. Morgonen har också varit bra och strax är det dags att gå ut till taxin här. Jag önskar er en fin dag!

♥ Kram ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bra idé med påsarna! Toppenidé! Kram!