torsdag 29 september 2011

Trött och lycklig

Mia, Birgitta, Malin, Bibi, Agneta, Annika, Annelie L,
Ulla, Margareta, Pernilla, Annelie B, Emma

Det har varit ett par fantastiska dagar med massor av intryck, skratt och kramar. Det enda tråkiga med alltihop var när det var slut och man var tvungen och säga hej då till alla. Men minnena finns kvar för alltid, i huvudet och i den här fina boken som tjejerna överraskade mig med.


Den kommer jag titta i när jag behöver extra energi. Det är nog en av dom finaste presenter jag någonsin har fått. Foton och texter från dom flesta tjejerna i gänget. Tack allihop!

Maritha och Annelie L

Här är det lek på G. Birgitta hade gjort en rolig tävling där vi skulle para ihop olika påståenden med rätt person av oss. Det var riktigt klurigt och en bra start på dagarna eftersom många av oss inte hade träffats tidigare.

Lisa, Lena och Annelie L

En hel del promenerande i den vackra hösten blev det ju också, förstås.

Rosie, Maritha, Bibi, Agneta och Annika

Och lite fotande… Ganska mycket fotande…

Mia och Maritha

En heeeel del god mat…

Längst bort, knappt synliga, Mia, Malin och Pernilla,
sen Annelie B, Agneta, Emma, Margareta (min tallrik) och Bibi

Massor med skratt och umgås och trevligheter. Här pratar vi med en av tjejerna som tyvärr inte kunde vara med irl den här gången.

Bak - Agneta, Annika och Bibi
Fram - Lisa, Mijah, Lena, Annelie B och Pernilla

Ja, det var en kort sammanfattning på en urhärlig träff som kommer följas av fler träffar framöver. Stort tack till er alla som var med både på riktigt och i tankarna.

Medan jag var ute på roligheter så fick Göran sitta i tandläkarstolen och pinas i två timmar. Och inte fick dom bort tanden helt heller, så vi får väl se vad som händer framöver. Han mår inget vidare…


Jag skulle ju vara tillgänglig som vikarie nu, var det tänkt, men ringde och sa ifrån det den här veckan, eftersom Göran inte mår tillräckligt bra för att orka ta över här hemma. Och det var rätt skönt, faktiskt, för jag är ganska trött :)

Idag kommer Sandra hem efter några dagar på korttids och vi hoppas att hon är piggelin och orkar med skolan imorrn.


Ha det fint, ni som kikat in här!

♥ Kram ♥

11 kommentarer:

Rosie sa...

Tack Nina för att du fixade och donade så det blev verklighet. Det blev tre härliga och spännande dagar. Kramar

Bellan sa...

Vad roligt och trevligt ni ser ut att ha haft det! Kul att du delar med dig av bilder därifrån. Det var dig väl unt att få komma iväg på en egen liten tripp. Men när man varit iväg så här är det ofta så att man behöver ha lite semester och vila upp sig sen...

Stackars Göran, hoppas det ordnar sig snart för honom så han blir av med eländet. Vi får tro att Sandra är pigg och på bra humör så ni får fortsätta med vanliga rutinerna de närmaste dagarna.

Kram på dig vännen ♥
//Bellan

Anonym sa...

Åh så härliga dgr vi haft, med så underbara tjejer från hela vårt avlånga land !!!!!
Fantastskt att kunna mötas så här och trivas så gott tillsammans.
TACK NINA PÄRLAN <3 för att du fixade detta och att jag fick vara med.
Hoppas du hinner vila lite och att både Sandra och Göran skall få må bra.
Kramar Lisan <3

Annelie L sa...

Tack Nina för att du fixade så att vi kunde få dessa tre underbara dagar att umgås på.
Dom har varit helt fantastiska. Det kändes som om man träffade massor av gamla vänner som man känt och träffats hur många gånger som helst innan....Vilken underbar känsla.
Tack!!!Mängder av kramar till dig.

Annika N sa...

Tack fina vännen för allt du gjort för oss för att få till träffen <3
Vilka fina dagar vi haft och vilka härliga goa vänner man har träffat :-)
Stackars Göran :-( hoppas han snart mår bättre. Är kanske biten som är kvar som spökar.

Ha det så fint Pärlan <3 Kram Annika

Anonym sa...

Vad härligt att det blev bra i slutändan. hoppas att ni kan träffas snart igen.
Kram Margareta

Anonym sa...

Så fint det blev med alla dina bilder från Gävleträffen! Roligt har vi haft och det gav energi som vi kan leva länge på! Tack för ditt härliga initiativ och jobb! Kram <3 Birgitta

Maritha sa...

Ja det var en fantastisk resa som jag hoppas blir fler av med de som inte kunde följa!

Visst är man trött men går omkring med ett småflin hela tiden :-))

Hoppas Göran får hjälp att slippa ha ont och så vilar du nu vännen!

Kram Maritha

Mamma Z sa...

Men oj..rena rama Ladies Night ju!! *skratt* Blir lite mera nyfiken.. Är detta också bloggisar eller är det vänner utanför Diagnosvärlden??

Supermys verkar ni iaf ha haft det!!

Bamsekramen!!

Patricia sa...

Kan tänka mig att ni hade det trevligt i Gävle .. och massa fina bilder har du tagit .. =)

Boken var ju en jättekul idé .. =)

Kram Patricia

mariellejohnsson sa...

Hm.... jag måste säga att jag är lite avundsjuk ;-) Nej då, jättekul att ni träffades och hade så himla trevligt.
Jag var på mycket träffar m.m. med Autismföreningen i vårt län när vår dotter var yngre, men senaste åren har det inte hunnits med. Det är synd för det ger så oerhört mycket att träffas när man har barn med dessa funktionsnedsättningar.
Nu tror jag en ny föräldragrupp ska startas i den närmsta staden där jag bor och det ska bli så kul att vara med igen :-) Från början var det jag som höll i dom träffarna för många många år sen men nu är det en annan mamma som håller i det.
Alla fall från det ena till det andra, så skulle jag vilja vara med om det blir fler såna där gånger med er. Jag har inte varit så engagerad i facebookgruppen i och för sig, men älskar ju din blogg och även andras. Stor kramelikram!