lördag 10 september 2011

Flocken samlad

Göran ringde igår morse och sa att han redan var på väg hem. Så jag hann ju inte iväg för att skaffa några överraskningar till bröllopsdagen, precis… Jag får väl bjuda ut honom på nåt trevligt ställe när vi är lediga nästa gång istället :)

Han var hemma redan före elva och jag hann ganska precis få klart med förberedelserna och sånt annat småplock som skulle göras innan Sandra kom hem sen.

Det är skönt att vara ensam, och jag har njutit för fullt av det, men när familjen var samlad igen kändes det gott. Sällskap i tv-soffan och kvällsmys när Sandra var nattad, det är minsann inte så dumt det heller :)


Den här hade Göran med sig till mig.


Så fyllde han vinstället, förstås.


Och Sandra fick godis med tillhörande gosedjur.


Göran fick en puss! Rättvist och bra på alla sätt och vis ;)

Annelie L undrar om Göran kommer att ta större ansvar hemma när jag ska ut å jobba. Ja, jag vet ju inte än hur mycket jobb det blir, men det är meningen att han ska ta över mer här hemma dom dagar jag ska iväg. Det som jag gör varje dag är morgnarna med väckning, frukost och morgonrutinerna, packning av skolväska och skriva i kontaktboken och se till att Sandra kommer iväg som hon ska.

Sen tar jag alltid emot henne efter skolan, middag, toa- och duschrutinerna. Så allt det kommer ju Göran att få ta om jag jobbar på annat håll. Kvällarna turas vi om med i vanliga fall, så dom får vi väl se hur vi löser. Det beror nog på vem som är tröttast...

Planering och schemafix kommer nog att ligga på mig även i fortsättningen, för det kan jag liksom lite bättre. Det är jag som har gjort det från början och det går av sig själv, nästan.

Det ska bli så roligt att komma ut och träffa lite andra människor och få lite andra arbetsuppgifter. Jag tror nog, precis som Annelie skrev, att det inte tröttar utan snarare ger energi. Om det inte blir för mycket, förstås. Men jag ska försöka hålla på mina lediga dagar i den mån jag behöver det, eftersom vi inte är lediga på helgerna. Vila behöver man ju då och då, hur kul man än har.

Jag avslutar med ett foto från gårdagens ridtur.


Njut av livet, det går inte i repris!

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Photo by Maria sa...

att vara ensam hemma njuter jag med ofta av härligt.. men som du säger är det rätt gott när alla är samlade med..

Härlig bild på ridande Sandra..

Kram Mia

Annelie L sa...

Ensamtid hemma,när man får tillfälle att längta efter dom man älskar, det är så skönt.
Vilken fin korg du fick av Göran, han är allt bra gullig.
Jag önskar er lycka till med att få ihop livspusslet nu när du tänker ge dig ut på arbets marknaden.
Jag tror det kommer att göra dig gott, om du som sagt begränsar dig och inte tar på dig för mycket jobb.
Kram du fina.

Bellan sa...

Så mysigt ni fick det när Göran kom hem!

Det ska bli intressant att följa dig och se hur det fungerar när du börjar jobba utanför hemmet. Hoppas det funkar för dig att hålla på dina lediga dagar, du behöver dem för att orka (säger en sliten mamma:)).

Kramar om dig ♥
//Bellan

Maritha sa...

Vilken fin grejbalja du fick med gottit i att njuat av när ni har era myskvällar.

Kan säkert blir jättekul med jobbet men helt klart ska du vara rädd om dina lediga dagar.

Ha det gott!
Kram Maritha

Annika N sa...

Vilken mysig kväll ni fick tillsammans alla tre. Skönt att vara ensam ibland men bäst när alla är samlade.

Kram !!! Annika