tisdag 13 juni 2017

Semesterplaneringar och färggranna skapelser

Idag ska Sandra få en liten mini-semester, har vi tänkt. Det kommer troligtvis inte bli någon annan semester för henne, och hon vet ju att vi brukar åka iväg lite på sommaren. Så hon tjatar om det, förstås.

Göran har åkt i förväg till husvagnen för att förbereda allt från mat och sängkläder till leksaker och sysselsättning. Ju bättre förberett desto större chans att det blir lyckat.

Det är Göran som får dra det tyngsta lasset när det gäller att ge Sandra det där lilla extra, han är fantastiskt bra på det. Själv har jag jämt att göra med att försöka orka med vardagen och kommande inskolningar.

Igår blev det i alla fall äntligen skapande, och jag vet ju att Sandra tycker det är roligt. Så jag behövde få henne att välja det före att pussla, och igår lyckades jag. Hon fick hjälpa till att blanda färg och var så mallig när hon själv fick vispa tapetklister och ösa i pulverfärg i burkarna. Jag stod beredd med trasa och torkade vartefter det spilldes, för spill orsakar lätt utbrott, men det gick jättebra. Är man lugn själv så smittar det oftast av sig.


Sen gjorde vi en fågel och jag tänkte att hon skulle få döpa den, så jag frågade vad den heter. Duva, blev svaret, så antingen är det en fågel, vilken som helst, med namnet Duva, eller så är det en duva utan namn. Fin är den iaf.

Herr eller Fru Dufwa?

Huset blev fint det med. Roligt hade vi och Sandra var nöjd och stolt.


Återkommer om ett par dagar. Må så gott.

.

Inga kommentarer: