tisdag 4 november 2014

Musik-terapi


Det var ju inte så konstigt att jag var för trött för mig själv i helgen. Jag var på väg att bli förkyld, bara. Skönt när det finns enkla förklaringar som snart går över av sig själv J

Igår var Göran iväg på lite ärenden, bl.a. veckohandling. Själv satt jag och Spotifyade precis hela dan, och gjorde ingen som helst annan ansträngning förrän det var dags att masa sig över till tv-soffan där vi mumsade räkor och drack vin. Bästa lediga dan, m.a.o.


Idag har jag också Spotifyat en hel del. Det är inte klokt vad musik gör för själen! Bästa batteriladdaren. Så har jag blivit lite ompysslad i frissastolen också, och fick lite nytta gjord på hemvägen i form av några ärenden.

Rapporter från Sandras håll vittnar om en skör tjej med många låsningar och utbrott. Det känns ju sådär och blir såklart jobbigt för alla inblandade. Vi hoppas att vi får rätsida på det hela snart. Eftersom Sandra inte kan tala om hur hon mår, så kan vi bara gissa och försöka göra rätt. Men hon är lite hostig än, och frågan är om hon inte mår riktigt okay, och behöver vila. Eller om det är nåt annat som oroar henne.

Nåja, vi får vara observanta och hoppas vi hittar vad som felar, så vi kan göra rätt anpassningar utefter det. Hon är iallafall kvar på dv/korttids än så länge, så jag Spotifyar väl vidare så länge det varar, helt enkelt.


Jag önskar er en fin dag på alla sätt och vis.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lika bra du passar på att vila och musiknjuta så mycket det går då, så du är pigg och gla när Sandra kommer hem igen. Hoppas verkligen att hon inte är sjuk utan att det räcker med lite vila.
Stora saknakramar <3