torsdag 31 juli 2014

Kikar in lite

Stort tack för dom kommentarer jag får då och då, dom betyder mycket. Det blir roligare att blogga med lite respons J Extra tack till Anonym för din fina kommentar och visad uppskattning. Det gläder mig väldigt att det jag skriver ger er läsare nåt. Förståelse, intressant läsning och förhoppningsvis även den positiva sidan med ett något annorlunda liv. Gillar ni det jag skriver får ni gärna sprida bloggen vidare.


Den här veckan är ju Sandra ledig, vilket innebär att jag inte har så mycket tid att få ihop några inlägg. Lite tid att sitta vid datorn har jag, men för att kunna koncentrera mig på vad jag skriver krävs det mer egentid. En liten hälsning får ni nu iallafall, och jag håller på att knåpa ihop lite som jag ska sammanställa så fort jag har den där tiden. Men det kommer nog inte förrän till helgen, tror jag.

Jag har sällan tid att sitta så långa stunder i taget, men brukar alltid skriva lite då och då under dagarna, när det funkar. Sen behövs lite mer koncentration för att få ihop alla anteckningar till ett läsbart inlägg. Den tiden finns det förstås mer av på vanliga vardagar. Men jag tror inte jag är precis ensam om att ha annat att pyssla med under sommarledigheterna än att sitta vid datorn, så jag är nog inte så jätte-saknad ;)


Här funkar iallafall livet väldigt bra, med en mestadels nöjd tjej, trots ledigt längre än vad hon gillar. Sandra föredrar ju vanliga vardagar, med DV helst varje dag, och att vara ledig krävs en hel del av oss runt henne. Men vi har en bra planering för veckan, och Sandra är lugn och trygg i att det inte är som det brukar riktigt. Vi försöker ju hålla våra ”grund-rutiner” extra noga så gott det går, och sen den där balansen mellan aktivitet och vila som jag skrev om i tema-inlägget sist. Ja, då funkar det ganska bra, måste jag säga.

Jag önskar er en fortsatt fin vecka, så återkommer jag igen när jag hinner.



.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder :)
Skönt att Sandra mår bra trots ledigheter och JOOOOO du är visst saknad, jättemycket sådäså!
KRAM <3

Annelie L sa...

Vilka fina fjärilsbilder du har idag.
Kram till dig finaste ❤️

Unknown sa...

Hej! Du är saknad av mig med för din blogg ger mig kraft att orka kämpa på. Man känner sig lätt så ensam och udda med all anpassning och allt fixande kring sonen. Alltid en tröst att man inte är ensam, (missförstå mig rätt nu). Jag kommer in i rätt tänk också när jag läser om anpassningar som verkligen behövs för att saker ska flyta på hyfsat. Ibland rasar allt (orken tar slut) och man behöver påminnas lite igen om hur viktigt det är med all nödvändig anpassning. // kram Sofie