onsdag 4 april 2012

Glädjande


Vilken tur att vi har ett assistansbolag för annars hade vi inte vetat om att man kan söka tillfällig utökning av assistanstimmarna när det har varit mer sjukt än vad det brukar vara. Dessutom hjälpte dom oss att räkna ut antalet timmar som ska sökas och kontaktade LSS-handläggaren med uppgifterna. Tack för hjälpen bästaste Svensk Personlig Assistans! Vad gjorde vi utan er? :)


Natten till idag var en bra natt. Hela familjen sov ut och det behövde vi nog efter att ha varit vakna nästan hela natten innan. Sandra har mått mycket bättre idag, och vi börjar känna igen henne. Så härligt det är att se henne skratta igen, och kunna gå själv. Ja, förutom i trappan och när hon skulle ur badkaret.

Spänningarna började släppa lite under dagen och jag blev jättetrött. Nu vet vi ju fortfarande inte vad det är och undersökningar väntar, så helt har ju inte oron släppt, men nu tänker jag känna känslan av lättnad, och resten av oron lämnar jag till det är dags för undersökning på tisdag. Inget blir ju bättre av att oroa sig redan nu iaf.


Läkaren ringde och informerade lite mer om hur tisdagen kommer att se ut. Hon frågade förstås hur det var med Sandra och blev glad hon med när jag berättade att det var bättre. Men hon var helt inne på att vi skulle genomgå undersökningarna ändå, och det är så klart lika bra. För är det MS så behöver vi ju veta det. Och är det inte MS så vill vi veta det med, förstås! Helst det sistnämnda då, om vi får välja...

Nog om det för nu! Sandra fick paket idag, från vår fina vän Maritha, jättemycket tack, vad gullig du är!



Ja, jag fick kort också, tack så mycket för det med, så klart :) ♥

Det blev lite glada nyheter idag som jag ville dela med mig av. I övrigt händer inte så mycket, men kanske att vi kan gå ut lite imorgon om Sandra fortsätter att må bättre. Hon längtar mest till påskafton och är glad över att hon nog kommer orka gömma ägg :)

Må så gott!

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Annelie L sa...

Så glad jag blir över vad du skriver i dagens blogg, bara positiva saker förutom din trötthet förståss. Var rädd om dig och försök få till lite vila.
Kram go vännen

Photo by Maria sa...

Härlig läsning.. Nu hoppas vi att det fortsätter på denna vägen och att inte yrseln och allt annat dyker upp igen..

Många kramar...

Mia

Susanne sa...

Vad glad jag blir att läsa :-)
Kramar <3

Anonym sa...

Så härligt att Sandra mår bättre! Stora stora kramar till er! / Malin Stånggren

Maritha sa...

Vad härligt att det är bättre med Sandra och att hon gillade påsen!

Ha en fin dag vännen!

Kram Maritha