onsdag 1 juli 2009

Lite trött idag

Tackochlov är Sandra nästan frisk igen så inatt får jag sova, det ser jag fram emot… Det var lugnt här från tvåtiden inatt så jag kunde iaf slumra lite på soffan mellan tre å sex. Trött har ju Sandra med varit, förstås, och det lär hon väl vara ett par dar, så hon blir ledig resten av veckan. Tyvärr missar vi sista korttids innan ledigheten, men det är som det är. Bara att gilla läget. Vi har ändå mycket mer korttids än vi någonsin kunnat ha på sommarlovet förut.

Vi köpte sex plantor jordgubbar förra våren och OJ vad dom växer. Det blev en liten skål både igår och idag och godare jordgubbar finns nog inte. Stora, söta och fina!



På eftermiddagen var Sandra för pigg för att vila och för trött för att orka… Då gäller det att ha lite att göra så hon inte blir uttråkad, samtidigt ta det lugnt så hon orkar. Vi har pusslat å pusslat.


Imorgon ska jag till sjukhuset och kolla en liten knöl jag har fått på fingret. Vi hade tänkt ta en tur med husbilen efter det, eftersom vi skulle vara lediga till lördag, men nu får Sandra en liten biltur istället. Hon älskar nämligen att åka bil så det kan ju vara en lagom sysselsättning när hon inte är riktigt pigg. Då slipper jag ju leta parkering också, och det gör ju inget, för gott om parkeringsplatser vid sjukhuset är det INTE! Det finns ju för all del ett parkeringsgarage där nånstans, men eftersom jag aldrig har varit i det och inte har en aning om vart det ligger, känns det säkrast att låta bli det när jag har en tid att passa. Ni som känner till mitt saknade lokalsinne förstår nog varför… Faktum är att jag hellre skulle ta bussen om jag skulle in själv. Den går från dörr till dörr och några parkeringsbekymmer behöver man ju inte ha då och inte kör man vilse heller. Annars älskar jag att köra bil, helst ensam med favvo-musiken på högsta! Då mår jag bra! Fast då vill jag veta vart jag ska, lixom.

Varmt å skönt är det, minsann! T.o.m. kylskåpet har fått värmeslag och blivit frys, eller nåt. Minus 6 grader… Ingen risk att maten blir dålig av värmen iaf, och det är ju bra… eh. Det har blivit så förut, när det har varit så här varmt, och det brukar rätta till sig när värmeböljan är över, så jag tror inte vi ska behöva slänga pengar på ett nytt så här i semestertider. Det tackar vi för! Skulle vi behöva köpa ny kyl så åker vi på att byta frysen med, annars passar dom ju inte ihop…

Nu är det trav på TV, och det gillar Göran. Jag är bara med om vi vinner, annars är det inge vidare intressant, tycker jag. Då sitter jag hellre här och läser bloggar. Sandra är nattad redan, trött som hon var och jag blir inte sen jag heller ikväll.

Önskar alla en fortsatt skön kväll och en fin morgondag!
Kramen!

2 kommentarer:

Patricia sa...

Va skönt att Sandra mår bättre!!!
Så du ska till Dr i morron, hoppas det går bra med knölen då... =)

Jag har haft öppet i butiken i kväll, och det kom lite folk som handlade..kul! Och sen har jag uppdaterat Annes och min Webloppis med bilder och priser...ska bli kul och se om det blir något intresse... ha ha.
Kolla gärna in http://forr-o-nu.blogspot.com

Jag har nyss fått ställa mig o steka köttfärs o be Nicke o Alex med kompis att äta så mycket glass de orkade...jag hade tydligen inte stängt frysdörren ordentligt så några saker hade börjat tina...suck!!!

Hoppas ni får sova gott i kväll så ni är pigga i morron!

Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Skönt att Sandra mår bättre nu.. Och jag hoppas ni alla får en go natts sömn..

Hoppas det går bra hos läkaren senare idag..

Kram
Mia