lördag 5 oktober 2013

Utmärkt bra start

Så är den över, veckan med alla tider på samma tid. Så skönt! Bara en enda ombokning och det är optikern som jag tar på måndag istället.

Högen med kom-i-håg-lappar är nästan avbetad (helt blir man nog aldrig av med den) och jag har lite ordning i oredan igen. Ja, jag säger det igen – Såå sköönt!


Sandra kom hem från första DV-dagen igår och var så nöjd så. Hon berättade glatt vad hon hade ätit för mat och att det hade gått ”utmärkt bra” J

Men sen kom tröttheten och då fick jag inte veta så mycket mer. I kontaktboken stod det att den första dagen hade gått bra och det var ju huvudsaken, och senare, när hon hade landat lite här hemma, berättade hon en hel del roligheter för Göran.

Hon hade tagit i hand med nån som kom och hälsade, hon hade träffat (eller iaf sett) en f.d. elev från skolan, hon hade upptäckt Janes gömställe (utkiksplatsen med uppsikt utan att Sandra ser det, trodde vi) och hon blev strålande glad när det gick upp för henne att hon ska dit igen nästa fredag. En bättre start kan man väl knappast ha, och skörheten kommer ju minska vartefter tryggheten tar över.


Nu blir helgen lugn och DV är planerad till varje fredag, fram till höstlovet. Sen får vi se hur långt dom har kommit och hur vi går vidare efter det. Håller sig alla friska och allt går bra så finns det ju ingen anledning att dra ut på det, för det kan ju ställa till det för Sandra om det blir för rörigt med vilka dagar hon ska göra vad.

Men vi avvaktar nog ett par veckor innan Sandra slutar skolan helt. Även om hon kommer ha sina dagar på DV så är det en trygghet för Jane att ha en lärare i bakgrunden tills hon känner att allt funkar. Men vi får se, som sagt. En vecka i taget.

Jag fick just ingen nytta gjord medan Sandra var iväg, mer än lite utskrifter och pyssel. Bl.a. gjorde jag nya fodral till en hög med CD-skivor som har legat i skåpet ett tag.


Det är egentligen dubbel-skivor, men Sandra fixar inte det utan behöver ha ett fodral till varje skiva för att veta vad hon väljer. Så jag har köpt extra fodral och gjort egna omslag helt enkelt.

Nåt mer har jag inte att komma med just nu så jag önskar er en skön dag!



.

1 kommentar:

Bellan sa...

Underbart att första dagen på DV gick så bra! Härligt! Hoppas det fortsätter så.

Skönt att komma ikapp med alla att-göra-bestyr så det blir lite lugnare för er framöver förhoppningsvis!

Hoppas helgen blir lugn!
Kram <3
//Bellan