måndag 7 oktober 2013

Helg-ledigt

Sandra var så duktig i morse, trots att hon vaknade en timme tidigare än hon behövde och jag fick sanera halva rummet och hela henne. En liten bagatell egentligen, men sånt brukar i regel orsaka utbrott, särskilt på morgnarna.

Men damen fixade det galant, utan utbrott, och jag tror delvis att det berodde på att det fick bli morgon så hon inte behövde lägga sig igen.


Sen var det ju en efterlängtad rid-dag, och det var det så länge jag hade ansvaret. Så det var Jane som fick den erfarenheten att meddela Sandra att den tyvärr blev inställd. Det är ju bra att få testa det med, om man ska fokusera på det positiva. Erfarenheter som är bra att ha upplevt medan det fortfarande är inskolning och det finns stöd och råd att hämta från lärarna.

Vissa saker kan man inte lära ut, det måste liksom upplevas och ”kommas underfund med längs vägen” För att avboka och ändra i planeringen kommer man ju inte ifrån helt, hur mycket man än försöker undvika det. Men Sandra fixar oftast sånt bra, om man själv känner sig säker och förberedd med lite reservplaner.

Nåja, det gick säkert bra. Eller så lärde sig Jane hur hon ska göra nästa gång, och det är minsann inte dumt det heller. Och Sandra lär ju överleva ;)


När hon hade åkt iväg med taxin i morse så gjorde vi oss klara för våra ärenden. Jag hade tid hos optikern och har nu beställt lite nytt. Dom vanliga glasögonen, och solglasen behövde inte bytas, och det var ju skönt. Däremot behövdes starkare läsglas och ett par terminalglas. Det var ju bra att det blev hälften, fyra par glasögon hade väl krävt bankrån, eller nåt ;)

Och nej, för er som tänker progressivt, det vill jag inte ha. Jag har testat nåt år, och vande mig aldrig utan fick bara huvudvärk.

Efter det handlade vi lite födelsedagspresenter till Sandra för vi tänkte fira henne kommande helg. Ja, sen blev det den vanliga trista veckohandlingen, men den behövs ju den med. Ibland är det mycket månad kvar i slutet av lönen ;)


Nu ska vi iaf njuta av vår ledighet, för nu har vi inga fler måsten och det känns kanon efter förra veckan med lite fler måsten än ledigheter.

Sandras tand verkar förresten okay, för er som undrar. Jag har ju inte låtsas om det, utan borstat hennes tänder som vanligt. Frågar man så vet man ändå inte om hon svarar som det är, eller som hon tror att jag vill att hon ska svara. Så det ger liksom ingen information att fråga, utan det är bättre att vara uppmärksam i hemlighet. Och hon har inte visat några mer tendenser till tandvärk, så troligtvis var det nåt som hade fastnat bara. Mycket skönt! J


Ni får ha det så bra!

.

3 kommentarer:

Annika N sa...

Vad bra att det blev lugnt :-)
Ha en mysig helg <3 Kram Annika

jeannette sa...

Njut av ledigheten
och vilka underbara bilder , kramar i massor

Johannes mamma sa...

Så skönt att höra nån mer som vägrar progressiva!