lördag 2 juni 2012

Trams och flams

Sandra var lite skör igår morse, men ingen större fara med tanke på hur trött hon var efter skolan i torsdags. Frukosten gick snabbt och morgonen flöt på utan några större missöden.

Sen var vi beredda på att en mycket trött tjej skulle komma hem från skolan, men där bedrog vi oss allt :) Vi fick hem en solstråle full av trams och bus, så det blev mest skoj och skratt av eftermiddagen och kvällen. Det var ju skönt eftersom inte jag är fullt lika pigg.


När Göran tog över så njöt jag av lite vin i tv-soffan tillsammans med dansfinalen. Ja, det var väl det hela. En bra fredag, helt enkelt, och nu tar vi helgen. Sandra har ju längtat efter bad i poolen, men vädret har inte varit riktigt somrigt, så nån badtemperatur har det inte blivit än. Fast hon har accepterat det så läget är lugnt.

Jag har väl lite småpyssel som ska fixas inför nästa vecka så schema och korttidsväska och sånt är i sin ordning, men så mycket mer blir det inte idag. Sova middag lite, kanske skulle sitta fint, om jag får lite sånt tid över. Jag har lite svårt att sova på dagarna, men känner att det nog skulle behövas lite mer sömn än den jag hinner sova på nätterna just nu :)


Jag fick ett tips från Josse, att ha kompostgaller för dörröppningar när man vill ha en dörr öppen, men hålla en nyfiken katt på ”rätt sida” av öppningen. Det tipset hade vi nog haft nytta av här, inte bara till Sandras rum, utan fler ställen när Sune är på bushumör, vilket han är ganska ofta, för vi har liksom nästan inga dörrar att stänga. Tyvärr skulle det inte funka med den lösningen för Sandra, men annars var det ju smart :)


Annelie L undrar om det kanske är så att Sune tycker att just den blomman han alltid puttar i golvet står i vägen. Ja, kan vara… Han gillar att ligga där, men han får plats även om blomman står kvar. Han brukar retas lite och den åker lätt ner eftersom vi inte har hunnit köpa nån ny ytterkruka än.

Han har ett till favoritställe, men den blomman orkar han inte putta ner lika lätt, däremot lägger han gärna tassen i den och viker stjälkarna, när han vill ha lite uppmärksamhet… Eller så slänger han ner glas-stenarna som jag lagt över jorden för att han inte ska krafsa där, haha!


Jag får önska er en skön lördag!

♥ Kram ♥

2 kommentarer:

Gunnel sa...

Den där Sune verkar vara en riktig buskatt! Vilken fin giraff du fått av din väninna. Kul med överraskningar. Ha en skön helg

Maritha sa...

Så härligt att hon kom hem och var pigg och busig, kanske smittar på Sune bulan :o))

Kram Maritha