lördag 16 juni 2012

Lov och sommarslapp

Sandra tog sig en ordentlig sovmorgon igår och vaknade inte förrän klockan började närma sig halv nio. Och jag började så smått undra om den nya ”babyvakten” hade gått sönder, men hon behövde nog bara sova ut.

Det händer ju ibland, men väldigt sällan, så man blir nästan lite orolig dom gånger det är knäpptyst en hel natt och flera timmar längre än vanligt på morgonen. Men man kan ju inte dundra in och kolla om hon lever när hon behöver sova…

Fast nu hade hon ju varit vaken på natten, som hon brukar, fick jag veta av Göran sen, när han vaknade. Men jag hade snarkat så gott så jag hörde just inget…

Solen som strålade på morgonen gick i moln men det var faktiskt ganska sommarskönt ändå, så det blev grillning som planerat frampå dagen. Först fick jag lite hjälp med salladen.


Sen plockade hon lite blommor och pyntade bordet med :)




Efter maten ville Sandra stanna ute så jag gick in och kafferastade lite medan Göran och Sandra roade sig med lite uteaktiviteter.



Sune utforskade poolen, ovetande om faran under poolskyddet. Jag väntade tålmodigt, fast det blev inget roligt badfoto… Jajaa, liiite elakt, kanske… Men det hade varit himlans roligt ;)


När Sandra hade tröttnat på att rensa ogräs kom hon in och kollade på skolans musikal-film typ hundra gånger ;) Undrar om man kan be skolan om några kopior... Även DVD-skivor blir väl utnötta efter ett tag, antar jag. Eller så tycker vi bara att det är skönt när den nöts ut?.. Haha!

Ha en skön helg!

♥ Kram ♥

2 kommentarer:

agneta sa...

Gomorr,n! Det verkar som ni hade en lugn och mysig dag! Sune tittar så nöjd på när Sandra plockar blommor till bordet, ser härligt ut. Hoppas att dagen blir minst lika fin och bra för er, här regnar det för fullt.
Kram Agneta

Maritha sa...

Det hade kunnat bli ett festligt foto om Sune hamnat i plurret :o))

Mysigt att hon vill pynta bordet när ni ska äta!

Du får säkert kopior på filmen, köp ett lass DVD skivor och lämna till skolan så ni har länge :o)) Kul förresten att de gjort filmer av aktiviteterna!

Det var väl skönt att hon tog sovmorgon och att DU sov ordentligt under natten!!!!!

Kram Maritha