måndag 1 juli 2013

Sura miner och snygga naglar

Om det är gräspollen eller gräslig förkylning vet vi inte med säkerhet, men det lutar nog tyvärr åt pollen. För jag föredrar faktiskt förkylning, om jag måste välja. Det går ju över på nån vecka och är ju inget att hänga läpp för. Pollen får man ju dras med varje vår (och sommar) varje år. Men som väl är så är det ganska lindrigt på Sandra och det tackar vi för.

Hur som helst så var humöret inte på samma topp som det har varit dom senaste dagarna. Ganska sura miner var det mest hela dagen, och det beror ju troligtvis på att hon inte mår så bra, oavsett om det är förkylning eller pollen.

Gårdagen blev lugn och kravlös. Sandra orkade inte så mycket och ville helst vara ifred, men att skrapa potatis såg hon fram emot, så det fick hon pyssla med en stund. Hon är duktig på det, så det är inte så mycket merjobb som det brukar bli annars när hon vill vara med i köket. Är potatisen lättskalad så fixar hon det nästan själv, om jag bara har förberett det ordentligt. Men det är bara med färskpotatis hon kan, så vi passar ju gärna på nu, medan den finns.

Foto från ett annat tillfälle

Efter maten tog Göran och Sandra en biltur så jag kunde fixa och dona för mig själv en stund. Få undan disken, packa korttidsväskan, duscha, kafferasta och nagelfixa.

Det är nämligen så att jag har fått omboka nagelfixandet två gånger och det är tre veckor kvar innan jag har en tid för nyfix. På den tiden hinner naglarna växa ganska mycket och det blir inte så snyggt att bara fila ner, när färgen liksom tillslut bara är längst ut…

Så jag tog en kniv och petade bort själva gelé-färgen, sen limmade jag tillbaks den längre bak på varje nagel och filade bort min egen nagel som stack fram när jag var klar. Det gick ju riktigt bra och duger gott så länge J


Idag satsar vi på korttids, iallafall vad det verkar än så länge. Det griniga humöret brukar visa sig när det är tråkigt att vara ledig också, så ibland är det svårt att veta vad som är vad och vad som hjälper bäst, men det är ju inte värre än att vi får hämta hem henne igen, om det nu visar sig att det är nån sjuka på gång.

Jag ska till sjukgymnasten igen, och vet ni vad?! Det känns bättre i axeln nu! I fredags var första gången jag fick på, och av, en tröja utan att det högg J Så vi jobbar tydligen åt rätt håll och det är bara att hoppas att det kan bli så bra det går. Jag som hatar styrketräning i alla former känner mig väldigt stolt över mina övningar, faktiskt.


Göran passar på att veckohandla medan jag umgås med min snygga sjukgymnast ;) och från imorrn ska han jobba ett par veckor eller hur lång tid det nu kan tänkas ta. Han är golvläggare och ska lägga golv i en skola, så han kan planera in lite ledigt undertiden, bara det är klart ”när det nu var” och det är ju toppen så vi kan njuta lite ledigt mellan varven också.


♥ Kram ♥

2 kommentarer:

Annelie L sa...

Ojojoj, vilket jobb du lägger ner på naglarna, det skulle jag nog aldrig orka med. Jag skulle antagligen slita av dom och fördärva naglarna totalt....

Skönt att du börjar bli bättre i axeln, träning hjälper tydligen.
Jag har massor av olika stretch övningar jag ska göra för mina axlar och rygg, men usch så tråkigt det är, glömmer nog fler gånger än vad jag gör rörelserna...
Ha det gott på din lediga tid och gör det bästa av den.
Kramar om och saknar <3

Bellan sa...

Oj, vad snyggt du gör det med dina naglar och fixar och donar! Det där blå med dragkedjan gillar jag :)

Så bra att ni kan vara lediga lite tillsammans även om Göran jobbar en del utanför familjen.

Hoppas du får riktigt bra ordning på din axel, har själv problem med på och avklädning av tröjor då armen/axeln protesterar :(

Kramar om trots arm/axelproblem ♥
//Bellan