tisdag 16 juli 2013

Ledigheter, att-göra-lista och kärlek

Jag tänkte att jag skulle slänga ihop ett inlägg här också, utifall ni saknar mig lite mitt i ledigheten ;) Jag har inte riktigt haft tid och då blir det som det blir, helt enkelt.

Sandra kom iväg bra till korttids igår, och morgonen funkade utan några missöden efter en lugn natt. Göran jobbade hela dagen och jag slappade en hel massa och fick bara lite nytta gjord. Hur skönt som helst!


Uppkopplingen funkar korta stunder, men hoppar fortfarande ur lite nu och då och helatiden. Så trött man blir! Så idag tänkte jag ringa och konstatera att räkningen dom råkade skicka till oss förra veckan nog var lite fel så vi väntar på en ny räkning sen, när dom liksom har fixat det vi ska betala för.

Tyvärr har det funkat hittills idag… Det är lite lättare att bli arg när det inte funkar, och troligtvis funkar det bara tillfälligt, som det har gjort hela sommaren. Och förra sommaren med för den delen, men då orkade vi inte ringa och sen funkade det utan anmärkning hela vintern. Så att byta modem hjälpte ju inte, och det trodde vi inte heller…

Som tur är så funkar det i mobilen nu, vilket det inte gjorde förut, så nu kan man iaf lyssna på musik i dockan, och det tackar jag för! Det är min bästa batteriladdare, nämligen och jag kan inte lyssna på mina egna spellistor när Sandra är hemma, så det står högt på min ”njutar-lista”


Nåja, jag ringer väl och pratar med dom sen, så får vi se vad dom säger och varför ingen hör av sig, för det senaste vi hörde vara att en tekniker skulle kolla, och det kunde ta upp till fem arbetsdagar och det har gått nu, och ett par till.

Igår eftermiddag åkte jag och tittade på en fin häst som Sandra ska få rida på genom assistansbolaget framöver, tillsammans med hennes assistent Jane, är det tänkt om allt blir enligt planerna.

Alltså, jag är ju lite rädd för hästar, eller om man ska kalla det för en väldig respekt, men Tigge blev jag nog lite kär i. Gud så go han var! Det kommer nog att gå jättebra, tror jag, men vi ska försöka få till ett par ridtillfällen på lovet nu först, så vi kan kolla hur det funkar. Kul!


I morse väckte Göran mig i ottan, för jag behövde bilen och han skulle ju jobba, och då var jag tvungen att följa med och lämpa av honom och alla mattrullarna innan jag kunde ha bilen resten av dagen.

Jag valde ju bort min Stockholmsresa idag, men är faktiskt inte ett dugg ledsen över det. Visserligen hade jag säkert inte varit ett dugg ledsen om jag hade åkt heller, men nu kände jag för en skön avslappnare dag med lite nytta gjord. För det är ju sånt som också måste hinnas när Sandra är iväg.

Jag har just varit och veckohandlat, och även fast själva handlingen inte är jätterolig så njuter jag för fullt med min favvo-spellista i öronen, ensam i bilen. Det, mina vänner, det är sån där vardagslyx som jag uppskattar otroligt mycket.

Nu har jag inget mer att greja med än att dricka kaffe, blogga och lyssna på mer musik tills Göran ringer och vill bli hämtad. Ja, jag skulle ju telefonköa lite till Bredbandsbolaget också. Sen.



Ha det bäst!

3 kommentarer:

Bellan sa...

Kramar om mitt i din ledighet <3 Hoppas du har en bra dag med lagom ledigt och lagom nytta gjord ;)

//Bellan

Tina sa...

Låter alldeles lagom av allt ! Njut <3 synd att jag inte hinner till dig och kafferasta tillsammans, hade varit kanon. <3

Photo by Maria sa...

Låter som en bra dag för dig.. och jag hoppas att den där människan som kom (läste jag på fb) kunde fixa ert internet så det funkar nu =)

Kram Mia