måndag 29 juli 2013

Ledighetsfix och njutartid

Gårdagen funkade bra, trots festandet natten innan. Sandra var pigg och glad, och fick tydligen sova tillräckligt. Hon behöver inte åtta timmars sömn, snarare gissar jag att hon brukar sova 5-6 timmar. Göran och jag var däremot desto tröttare, men vi kunde ju turas om att sova middag.

Fast imorse var damen skör och jag är så trött så jag mår illa, men vi är ju lediga nu så jag har en hel massa tid att vila på. Sandra kom iväg bra, trots skörheten, och Göran åkte iväg och fick veckohandlingen avklarad.

Och jag fick lite hemmafix fixat undertiden.

Städning och schemafix.
Nu sitter skolstarten på 4-veckorsschemat, så det blir till att räkna dagar
sen när Sandra kommer hem. Gissa en som längtar till skolan :)
(Schemat är förberett till Sandra kommer hem på onsdag,
för er som la märke till det, märkt med en svart prick "IDAG" överst)

Nu är det bara ”mys och må bra” kvar till onsdag eftermiddag då damen kommer hem igen. Jag ska väl hoppa in i duschen och om jag fortfarande är lika trött efter det så blir det en tupplur också.

Ikväll blir det vin och räkor, och då vill man ju inte somna i soffan ;)

Må så gott!

.

3 kommentarer:

Bellan sa...

Ha en skön ledighet! Hoppas du får vila och sova ikapp de här dagarna så du är pigg när Sandra kommer hem igen!

Kram till dig <3
//Bellan

Anonym sa...

Håller med Bellan här ovanför. En fråga som slog mig är om de på kortis har ett liknande system med planering och visuellt stöd osv?
Kram!

Photo by Maria sa...

Hoppas du hann med vinet innan sömnen kom ;)

Massor av kramar
Mia