söndag 24 februari 2013

Vackra vinterväder



Sandra blev inte sjuk! Det har hänt förr, men jag blir ändå förvånad varje gång. Skönt är det hursomhelst, när det går över lika fort som det kommer. Vi tror att hon var väldigt trött och kanske hade hon blivit tröttsjuk om det hade varit några år sen, då hon ofta blev kräksjuk när det hade varit en period med för mycket intryck. Hon var ju väldigt stirrig när hon kom hem i onsdags och kanske var det spår efter det.

Nåja, huvudsaken det är över nu :) Vi tog det ju lugnt ändå, igår. Som vi brukar på helgerna. Men Sandra var väldigt pigg och glad och allt funkade jättebra hela dagen.

Efter maten tog Göran över och jag gick ut i solen och fotade lite strålande vinter. Vackert är det ju, även om man föredrar vår och sommar :) Och, i ärlighetens namn, det var faktiskt riktigt skönt!


Jag brukar sällan berätta samma saker på fb och i bloggen, eftersom många av mina vänner läser på båda ställena, men ibland måste jag dela med mig till er som bara läser här.

När Sandra mår som bäst och allt funkar utan låsningar, så brukar det funka väldigt bra. Det är sån stor skillnad på ”inte funkar” och ”funkar” och på ”funkardagar” klarar Sandra bra mycket mer än hon gör annars.

Som vid kvällsduschen igår, t.ex. Hon var väldigt babblig, vilket hon kan bli när hon är pigg och glad, så jag blev väl lite okoncentrerad när det svamlades om precis allt hela tiden. För när hon sitter med badrocken om sig och jag ska börja blåsa håret så upptäcker jag att jag har glömt skölja ur balsamet…

Ja, hade det nu inte varit en väldigt bra ”funkardag” så hade det lätt kunnat leda till stora utbrottet sådär på kvällen när tröttheten brukar visa sig. Men inte igår. När jag sa att hon fick skutta in i duschen igen så suckade hon ”Åååå, tokiga morsan! Det går inte att hålla reda på mamma jämt, jämt”

Ja, livet med virriga morsor är hårt ;)


Skön söndag på er!
(Kom ihåg att kika in på Neurobloggarna kommande vecka då vi har tema om kost)


♥ Kram ♥

4 kommentarer:

sara sa...

skönt för er att ni har haft en bra dag och att det funkat för sandra. igår har vi det inte utan utbrott efter utbrott. men idag fick jag reda på varför för idag har hon feber.. ha en fin söndag.. kram

Photo by Maria sa...

Ja att ha och göra med vimsiga morsor kan inte vara lätt ;) Men vilken tur att du missade det på en bra dag iaf =)

Ha nu en fin dag och hoppas ni har lika fint väder idag.. Här är det blåsigt och grått =(

Kram Mia

Tina sa...

Ja vi är nog många vimsiga morsor ! Och kanske hände det just för att det var en bra dag, då slappnar man av lite och koncentrationen är kanske inte på topp ! Vilket är skönt att det kan funka bra ändå !!
Vintervädret är underbart ! Helt klart ! Men mina tankar svävar ibland iväg lite till maj månad :) Kramar

Bellan sa...

Härligt att Sandra mår så bra så hon fixar sin virriga morsa på ett så galant sätt :) Det underlättar ju ;)

Kram finaste ♥
//Bellan