onsdag 13 februari 2013

Mötande utbrott och billiga kastruller



Mötet i skolan gick bra, som det ju brukar göra. Jag fick en liten lägesrapport och dagen igår hade iaf varit bra, förutom just när hon skulle ut till taxin när skoldagen var slut.

Eftersom taxin kommer inom synhåll från parkeringen där jag satt i bilen och väntade på att kunna gå in till skolan utan att krocka med Sandra, så hörde jag henne lång väg… Hur resten av eftermiddagen och kvällen gick vet jag inte, men ingen har ringt iaf.

I måndags, efter den ledsna morgonen, hade Sandra varit skör och kom till skolan med näsblod. Hon hade varit ledsen till och från, och längtat efter mamma. Men förhoppningsvis är svackan över nu, det lär vi märka när hon kommer hem i eftermiddag.


Göran mår lite bättre, men är seg och småförkyld. Vi hoppas att han inte tänker dela med sig av några baciller, så han håller sig undan så gott han kan.

Tyvärr måste väl jag ta över lite sysslor här hemma idag, eftersom han inte riktigt orkar. Som att skotta all snö som har vräkt ner sen igår, och dammsuga… Jaja, han kan ju få slappa lite när han är sjuk åtminstone ;) Förresten kan jag behöva lite motion…

Ja, Johannes mamma, induktionsspis menade jag :) Vi åkte ju hem och kollade våra kastruller, men alla utom en behöver bytas och det kändes lite onödigt när dom kastruller och grytor vi har är bra. Fast när du skrev att IKEA har kastruller till bra pris, så kollade jag. Jag trodde faktiskt att kastruller var betydligt dyrare, så nu lutar det nog åt en sån iaf. Tack för tipset!


Jag önskar er en fin dag!
(Vill ni läsa dagens temainlägg om kommunikation, scrolla vidare)

♥ Kram ♥

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Skönt att det gått bra med Sandra i skolan och på Kortis =)

Ja nu har det ju blivit lite konkurens bland gryttillverkarna och då går ju priserna ner i pris.. En sådan spis skall det bli här hemma med, men vi har lite grytor som skall funka =)

Kram Mia