tisdag 31 augusti 2010

Här var det ledigt

Jaha ja… Alltså jag hinner skriva mer när Sandra är hemma, konstigt nog. Men det har iofs sin förklaring. Sandra behöver mig hela tiden, fast mest på avstånd. Jag är väldigt ofta i närheten, men inte nära henne, om jag säger så. Man måste finnas som ett stöd hela tiden och man måste vara beredd att rycka in, men man stör om man är inpå.

Så därför är det perfekt för mig att sitta på kontoret, för härifrån hör jag henne hela tiden och kan komma så fort jag hör att det behövs. Samtidigt kan jag ju småpyssla lite med bloggande eller nåt annat som går att lämna lätt. Det är därför jag skriver min blogg lite då och då under hela dagen, när det blir tid över till det.

Sen på morgnarna går jag oftast upp en timme tidigare än jag egentligen behöver, och det är min tid att sitta här i lugn och ro på. Då behöver jag inte springa ifrån titt som tätt. Ja, inte för det mesta iaf.

Men när jag är ledig… Då gör jag en massa annat så då hinner jag inte skriva lika mycket. Och idag tog jag t.o.m. sovmorgon, minsann! :)

Nåja. Sandra kom iväg bra igår och hon var go och glad redan på morgonen. När hon satte sig i taxin sa hon ”Chauffören (fast hennes namn då..) är världens snällaste” och till mig sa hon ”Ses på vita dan” (Vita dan = onsdag) Snacka om koll och snacka om att kunna säga det också! Goa unge!

Göran var riktigt skaplig i foten och fick för första gången sen akuten på sig ett par skor! Fast han var försiktig och bra är det då rakt inte. Men vi åkte iaf iväg och uträttade lite ärenden efter att vi hade städat här. Så skönt att hinna lite sånt som att städa, handla och fixa lite annat smått och gott som vi inte hinner annars.

På kvällen skalade jag massa räkor.


Sen blev det räksallad och mys i tv-soffan.


Räkorna räckte också till en god röra som vi ska mumsa i oss ikväll tillsammans med bakad potatis.


Idag är det nog sista dagen med uppkoppling här på ett tag, så vi får väl se när jag kommer tillbaks sen. Fast vi har ju ett mobilt bredband oxå, så det kan jag ju ta, när det är ledigt... Sen blir det nog bra alltihop när det blir ordning på torpet igen. Det ska bli kanon med trådlöst bredband, men det lär väl dröja innan vi får det hela att funka, gissar jag.

Hej för nu då. Jag återkommer så fort det funkar igen, helt enkelt.
Ha det fint!
Kram!

6 kommentarer:

Bellan sa...

Godmorgon! Det var nästan så jag tänkte efterlysa dig men jag förstod att du tagit sovmorgon :-) Skönt att få sova lite extra för en gångs skull!

Passa på och mys idag nu. Det såg så gott ut med räkorna.

Hoppas det går fort för er att bli uppkopplade igen annars får vi bloggläsare för mycket abstinensbesvär...!

Kramis från Bellan!

Anonym sa...

Trådlöst, det är skönt det. Det har vi här o funkar hur bra som helst. Skönt att Göran är bättre, hoppas han blir kry snart. Härligt att Sandra har koll på veckodagarna! O hennes chafför, hon är ju så fin, kul att Sandra kan säga det också. KRAM o ha en underbar ledig dag. Saaaaaaknar<3

Anonym sa...

Skönt med lite sovmorgon det är mysigt när man kan sova. Bra att Göran är lite bättre i foten annars får ni kolla upp det igen om det inte blir bra. Mums ! Vad gott med räkor :-)

Ha så skönt på era lediga dagar !!! Kram Annika

Annelie sa...

Mums va gött med både räksallad och räkröran..

Trådlöst,, ja jag personligen är nog liiite skeptiskt emot det, men alla är vi olika.
Kommer att sakna dig dessa dagar du är borta.. goaste vännen.. <3

Ha dä bäst och rå om varandra nu när ni har en liten "minisemester".. // Varm kram Annelie

Maritha sa...

Vad mycket mumsigt ni smaskar på!
Skönt att Göran är bättre !

ha en go ledighet!

Kramen Maritha

Patricia sa...

Ja hon har minsan stenkoll Sandra...kul!.. =)

Åh va gott med räksallad, och bakad potatis som är så gott, det har jag inte gjort på år o dar...*sugen*

Hoppas ni får ordning på bredbandet och att allt fungerar som det ska samtidigt med.. ha ha

kram kram