söndag 14 juni 2015

Pular lite

Ibland när Sandra gör halsband, så kan jag passa på att fixa lite småsaker mellan knytningar och sortering av pärlor. Jag brukar nog säga att jag ”pular lite” när Sandra frågar vad jag gör, för idag sa hon ”Pula lite du” när jag satte mig vid bordet för att knyta ett av alla femtielva halsband :)

Men vi har pulat lite båda två, för igår gjorde jag ett nytt ”Lika-på-lika” som Sandra gillade jättemycket. Ja, hon gillar ju alltid när det är nåt nytt, och dom gamla enkla som vi fått av pedagogen har damen tröttnat på nu, så då måste vi förnya lite. Och försvåra.


Det här är ganska klurigt, för jag har gjort två och två väldigt lika varandra, men Sandra fixade det efter lite tänkande. Lagom svårt om hon är på det humöret. Och idag är hon piggare än igår (om än lika ostadig).

Hursomhelst, hon såg vad jag ”pulade med” igår, så här har vi nattens tecknings-skörd…


Sandra ville lägga ”lika-på-lika” av det imorse, så jag scannade, klippte och plastade in. Visst blev det fint! :)


Ha en fortsatt fin dag!

.

3 kommentarer:

Annelie L sa...

Så duktig och kreativ hon är 💗 Jag är full av beundran 💗

Anonym sa...

Himla fint!
Annette

Bellan sa...

Wow!! Bästa pulmorsan!! Du är grym!
Kramar!

// Bellan