måndag 8 juni 2015

Arghumör och ofokusering

Här har det varit lite fullt upp, så jag har inte prioriterat bloggen, men nu har jag all tid i världen för nu är jag ledig ända till onsdag morgon :)


Gårdagen började med ett stort utbrott och ingen frukost. Jag vet inte vad som hände, det är inte alltid man förstår orsakerna, men nåt måste det ju ha varit. Är det inte återkommande så är det inte mycket annat att göra än att lösa det i situationen och gå vidare. Och dagens frukost funkade som vanligt igen.

Men den dåliga starten igår höll dock i sig under dagen, så det var väl en sån dag, helt enkelt. Mitt i allt skriker Sandra "Jävla bord, jag är ARG!!! Aaääääää!!!!! Jag vill inte ha nån gnällig mamma!" Senare fick jag ett seriesamtal av henne.

”Sätt kryss över arg-humöret”

Nu var det väl inte bara jag som behövde ett sånt där schema igår… Men, det är klart. Sandras humör blir ju inte bättre av att jag lackar ur. Dessutom fick Göran en utskällning av bara farten. När jag ändå var igång, liksom. Jaja, ibland rinner det över och livet går ju vidare.

Idag har det varit en bättre dag, även om det har varit lite skört mellan varven. Sandra tyckte det var roligt att ha morsan med sig på jobbet, och det är ju bara att tacka och ta emot så länge det varar. Nu är damen lämnad på korttids och imorrn är jag, som sagt ledig. Göran har tagit en sväng med husbilen och kommer hem på onsdag.


Så mycket mer har jag inte att komma med för tillfället. Jag kommer nog att ha lite svårt att fokusera ordentligt på nånting innan vi får besked från F-kassan. Även om jag tror det kommer gå bra så är det ju förstås lite oroligt. Det är så mycket som står på spel, och det blir såna katastrofala följder om vi inte får fortsätta framåt nu. Så det får vi säkert! Jahadå!

Hare bäst!

.

2 kommentarer:

Tina sa...

Ler lite åt att det skulle lika gärna kunnit vara hemma hos oss det stod om ! Jag borde också få en sån bild med kryss över <3
Ja måtte FK sköta sig nu och allt får flyta på . Alltid dessa besked som är så jobbiga i magen att vänta på. Kramar om massor

Bellan sa...

Haha, goa Sandra! 😊😊
Ja, vi går ju i väntans tider både ni och vi, kan man väl säga. Men jag tror ändå vi är ganska positiva till att det blir ett bra beslut. Nåt annat finns väl inte?? Vi får hålla tummarna för varann!

Kram, kram ❤️
//Bellan