söndag 21 juni 2015

Andra nödvändiga planeringar

Sandra mådde ungefär som i fredags även igår, men med sänkta krav funkar det hyfsat och många halsband blir det mellan utbrotten.


Till toa- och duschrutinerna blev det jättesvårt. Snart klarar inte Sandra att sitta på toan ens, och när det var dags att lägga sig kom det vi har befarat, att hon tror att hon ska ramla ur sängen. Hon la sig iallafall med lite hjälp, så det var ju bra.

Vi måste tyvärr kontakta kommunen och se om vi kan få bostadsanpassning så Sandra kan ta sig runt i huset. Det är inte lätt att sluta vara arg över idioterna som brutit ner henne nu, men det tjänar ingenting till så jag försöker fokusera framåt, och på våra egna lösningar som kommer göra att Sandra sakta börjar må bra igen.

Som svar på kommentaren i gårdagens inlägg så vet vi vad Sandras oro beror på och behöver inte hjälp att hitta orsaker. Att jag skulle vara orsaken har jag hört förr, särskilt från chefer som bara ser ytan och inte fattar att problemen ligger djupare. För att fatta måste man vara insatt och det är bara vi som är nära Sandra och verksamheten.

Jag brukar säga att jag, efter 20 år med Sandra som reagerar på alla känsloyttringar, har blivit expert på hur man låter bli att visa vad man känner. Pokerface.

Önskar alla en härlig dag!

.

Inga kommentarer: