söndag 19 maj 2013

Pärlplattor och chokladbollar



Gårdagen löste sig fint med hjälp av regnväder, så det blev inget utbrottande av att skippa utevistelsen. Sandra undrade när det blir sommar för hon ville ha sina nya shorts, och jag sa att hon kunde ha dom inne för nu är det varmt.


Ja, då var ju lyckan gjord och några protester för att vi bytte ”gå ut-bilden” mot ”pärlplatte-bilden” på schemat blev det inte.

Pärlplattorna roade damen hela förmiddagen och efter maten fick det bli film en stund för då hade åskan dragit förbi och jag behövde pusta, vilket är lite lättare med en film än med pärlplattor.


Det var en bra dag med en pigg och glad tjej. Plötsligt säger hon att hon tycker jag ska köpa socker och smör för hon vill baka! Wow! Som jag sagt förut, att komma på det och att kunna säga det!!! J

Jag frågade vad hon ville baka och svaret blev förstås favvisen, chokladbollar. Och det hade vi grejor till hemma så då bestämde vi ”baka chokladbollar” och satte upp det på dagens schema.

När det var läggdags kom skörheten och jag tror den berodde på att hon var trött. Det hakade upp sig lite med att hon ville gå ut som idag och då hjälpte det inte ett dugg att prata om chokladbollar. Men tillslut lyckades jag få henne på andra tankar med hjälp av Sune, och natten blev lugn.

Idag är hon piggare och helt inställd på bakning här om en stund, så nu måste jag sätta fart med förberedelserna så inte väntan blir för lång.

Ha en fin dag!


P.S.
Kommande vecka har Neurobloggarna tema ”Stöd från omgivningen” för er som är intresserade. Hjälp gärna till att sprida Neurobloggarna, det kan man göra även om man inte är intresserad tycker jag, för det hjälper alla med npf att få förståelse och plats i samhället.

♥ Kram ♥

1 kommentar:

Tina sa...

Baka chokladbollar är favvis här med ! Tur att jag inte är så förtjust i dom utan gärna hoppar över att äta ! Ibland är det bra med regn , av olika anledningar ! Kramar om er fina <3