tisdag 14 maj 2013

Betar av ”Att-göra-listan”


När Sandra hade kommit iväg till skolan igår så ringde jag tandläkaren och fick en tid nästan direkt. Skönt att få det gjort och hon trodde väl som jag, att det är mina tandhalsar som spökar, så det var snabbt avklarat med nån slags lackbehandling de lux. Däremot känns det fortfarande så antingen är det tandhalsar på insidan också, eller hål trots allt. Men jag ska snart bli kallad så det står jag nog ut med om det inte blir värre.

När jag kom hem ringde jag angående Sandras öron och dom skulle konferera lite och återkomma sen. Troligtvis blir det väl en remiss och jag bad om att Sandra skulle slippa mellanlandning på vårdcentralen utan det är bättre med remiss direkt, för det är ändå det som krävs. Och nu känns det ju bra att vi äntligen har en läkare att vända oss till, som förstår, så det ska nog lösa sig.

Ja, sen släpade jag fram symaskinen och satte igång med lite uppläggning och annat pyssel som legat och väntat på tid och lust. Ja, tid iaf, lusten för sånt infinner sig nog aldrig.. Bl.a. gjorde jag öppningar i ett par påslakan som dom av nån märklig anledning hade sytt ihop, så nu går det smidigt att få i ett täcke också.


Efter det tände vi grillen, men åt inne i värmen och det var ju gott det med. Lite vin och lite ledigt så blir det mesta bra ;)

Trötta var vi så det blev tidigt i säng och idag har vi nog inga planer alls, vad jag vet än så länge. Om regnmolnen försvinner kanske det blir en cykeltur.

Hoppas ni har det fint!

♥ Kram ♥

Inga kommentarer: