fredag 4 maj 2012

Stolt!

Det behövdes nog en ledig dag för efter lite sovmorgon igår var det en helt annan unge här hemma. Go, glad, pratig (!!!) och full av bus. Lite små-skör mellan varven, men om man jämför med i onsdags så hade det väl varit konstigt annars.


Tandläkarbesöket gick jättebra och både Sandra och tandläkaren (eller tandhygienisten för att vara korrekt) var jätteduktiga. Vi har verkligen fått toppenbra bemötande hos tandläkaren och det har gjort att Sandra nu klarar både undersökning, putsning och lackning utan problem.

Lite svårt att gapa på beställning, men jätteduktig! Sånt gör mig stolt, för jag vet hur svårt det är för Sandra som dessutom väldigt lätt får kväljningar.


På tal om att vara stolt… Läste för ett tag sen om en mamma som var så stolt (absolut med all rätt, så ni inte missförstår mig här) för att hennes barn var så duktig med ämnena i skolan. Ja, självklart är det en prestation och jättebra! Absolut! Men det Sandra klarade av i tandläkarstolen går minsann inte av för hackor det heller! Fast det är väl lite mer självklara saker för dom flesta.


Idag blir det skolan igen, till Sandras stora glädje. Ja, vår med, om jag ska vara ärlig, så vi får vila örona lite ;) Vi har inga stora planer för dagen, men den lär gå ändå. Sandra slutar tidigare på fredagar och det är ju lite småpyssel att passa på med innan helgen börjar.

Jag önskar er en skön fredag!

♥ Kram ♥

10 kommentarer:

Maritha sa...

Klart du ska vara jättestolt Nina bara du vet ju vad som är stort när det gäller vad Sandra kan klara av!!!!

Vad skönt att hon blev piggare av en dag hemma med vila så hon kan gå till skolan idag. Passa på att vila lite så du orkar helgen!

Kram Maritha

Birgitta sa...

Klart att du var stolt, klart att den andra mamman var stolt! Man ska med all rätt vara stolt över när ens barn preseterar något som gör att de tänjer gränsen för vad som tidigare varit möjligt. Allt utifrån sin egen utgångspunkt så klart!
Men jag förstår att du känner att du ibland måste förklara varför du är stolt över sådant som andra bara tar för givet! Det är lätt att falla i den fällan när man inte känner till förhållandena.
Ibland behöver man vilodagar, så det är bra att Sandra också har den möjligheten. Förstår att det är nödvändigt för henne att få pausa från skolan för att orka med. Skönt att det finns en skola där det är möjligt!
Ha en fin dag!
Kram Birgitta

Bellan sa...

Härligt att humöret blev bättre med lite sömn och ledighet!

Visst ska ni vara stolta över Sandra. Och glöm inte att det är med er fina hjälp som hon utvecklats så bra som hon gjort!

Hoppas din dag blir bra idag! Tänker på dig!
Kram <3
//Bellan

Photo by Maria sa...

Stolt skall du vara och stolt skall man vara över sina barn om de har ett funktionshinder eller inte =) Alla har vi olika saker att vara stolta över både över våra barn och oss själva =) Så fortsätt att vara stolt över duktiga Sandra..

Massor av kramar till er där uppe... <3 <3 <3
Mia

Tina sa...

Medalj i guld till Sandra ! Vilken prestation ! Och stort beröm till er andra som gjorde det möjligt för henne att klara det ! Åh vad härligt när nåt funkar som kan vara så laddat och svårt. Hoppas din fm var bra, kramar Tina

Anonym sa...

Så mycket som funkar så bra med Sandra nu, alltså saker som skulle kunna vara svåra men som hon klarar galant! :)
Det är så härligt att läsa om alla hennes framsteg.
Hoppas att hon är pigg och glad när hon kommer hem idag.
Helgkramar//Lena

Annelie L sa...

Du har all rätt i världen att vara stolt och glad. Sandra är jätte duktig och det är tack vara dig till stor del som hon är den hon är idag. Allt ditt kämpande, allt ditt planerande, all din omsorg att att ska bli så bra som möjligt.
Du är en underbar mamma och att du ska vara stolt över din dotter är självklart <3
Massor av go kramar till dig vännen min <3
Annelie

SPA sa...

JAG är stolt över Sandra :-) - och så glad för er skull! Och så är jag stolt över hennes föräldrar också... Kraaam jobbarvännen Lotta

jeannette sa...

Hej vännen
Men visst ska man vara stolt så om det bara är tandläkaren. Jag är stolt över mig själv när jag har varit hos tandläkaren ;) Massor av kramar och hoppas helgen flyter på bra

mariellejohnsson sa...

Åh vilken härlig känsla det är när nåt går så där bra! Vad duktig hon är tjejen! Och ni med som kämpar på och hittar lösningar.
Många kramar.
PS du får gärna läsa mitt inlägg idag och kanske du har nåt litet att berätta utifrån er. Jag har för mig att du kanske känner igen dig lite i det jag skriver även om inte det är du som har en diagnos utan Sandra.