måndag 7 maj 2012

Sov-helg

Jag har legat däckad hela helgen men börjar väl komma igång igen. Vid såna här tillfällen är man extra tacksam över att vi är två här hemma, för vem skulle annars ta hand om Sandra?

Jag kräktes så fort jag var vaken i stort sett, så jag har väl mest sovit i två dygn. Sandra har varit skör och Göran är trött. Ja, det är ju rätt jobbigt att ta allt själv och är då inte Sandra riktigt pigg så tar det på krafterna med en massa extra gnäll och utbrott.

Men det gick bra ändå, får man säga. Dom roade sig med att rensa ogräs och göra pizza tillsammans.


Skolsyster hade tittat i Sandras öron i fredags, toppen att dom kan fixa det så smidigt och snabbt, tack för världens bästa skola! Och det såg bättre ut nu, vilket känns bra, för vi trodde inte att Revaxören hjälpte. Men det gjorde den ju, även om det är en del kvar än. Meningen var att vi skulle köra ett par vändor till i helgen, men vi skippade det nu när jag blev sjuk och gör ett nytt försök nästa helg istället. Det underlättar ju betydligt om vi lyckas få bort propparna själva :)


Idag ska vi på samtal på korttids när Sandra har kommit iväg här. Sen ska ju hon till korttids efter skolan och vi är lediga till på onsdag. Eller jag iaf, för Göran ska jobba och jag får en massa egentid, vilket ju är skönt ibland när man nästan aldrig är ensam.

Jag önskar er en härlig måndag!

♥ Kram ♥

6 kommentarer:

Maritha sa...

Så skönt att du är piggare och får ett par dagars vila efter den här helgen.

Hoppas ni får fina dagar!

Kram Maritha

agneta sa...

Skönt med lite egentid när du har varit dålig och behöver ta hand om dig själv! Låt det bli "Nina-tid"och ladda batterierna!Ha det gott <3 Kram Agneta

Anonym sa...

Men din stackare...när ska ni komma ifatt med ork och annat. Ni har verkligen haft lite mycket nu med alla sjukor och elände gumman. Jag fattar inte hur ni orkar, eller jo för att ni måste men ändå!!!
Nu önskar jag av hela mitt hjärta att ni får bli pigga och friska så ni får orken tillbaka.
Stora kramen och en massa kärlek till dig finaste och tröttaste(?)du//Lena

Bellan sa...

Inget vidare med den där sjukan du får ibland, men ni har ju haft så mycket runt er en tid nu så det är inte konstigt om du åker på det. Hoppas det är över nu för lång tid framåt, det räcker nu!

Nu får du passa på att vila och glömma alla måsten när Sandra är på korttids. Bara njuta, inget annat - lova det!

Kramar om dig fina Nina ♥
//Bellan

Photo by Maria sa...

Gott att höra att du mår bättre nu och hoppas det håller sig bra..

Förstår att det blir jobbigt när en av er är sjuk, att ta allt och helst om inte söta damen heller är på topp.. Men tur i allt att ni inte är sjuka samtidigt du och Göran, att en av er är piggare..

Ha nu en härlig ensamtidsdag..

Kram Mia

Annelie L sa...

Stackars, stackars dig, hoppas verkligen att du får vila dig och komma ifatt dig själv lite under kortidshelgen.
Kram finaste du och krya på dig ///Annelie