onsdag 23 mars 2011

Vårpigg och kattbus

En solig, blåsig och väldigt skön tisdag var det igår. Jag gjorde inte mycket nytta men laddade iaf mina batterier, även om det egentligen inte behövdes. Jag känner mig ikapp och utvilad och det är så himlans skönt! Det var länge sen jag hade riktig energi för annat än vardagen. Men nu finns orken där igen :)

Sune älskar ju små gosedjur, det vet ni vid det här laget, och han vet precis vart Sandra har såna någonstans. Han får ju så klart inte vara i hennes rum, men han gör allt för att smita in där så fort han får chansen.

När jag vattnade blommorna, t.ex. Och inte märkte jag det heller… Så efter en ganska lång stund hördes det ljud därifrån, i babysittern vi har för att vi alltid måste höra Sandra när hon är där. Men hon var ju inte hemma…


Sandras korg med små gosedjur.

När man sen öppnar dörren brukar Sune smita in under sängen, men där var han inte?? Han hade helt andra äventyr för sig.


Och en liten flodhäst (som hade varit en fin fingerdocka) hade fått sina armar uppätna.


När Sandra kom hem på eftermiddagen, såg hon trött ut och svarade inte på tilltal, så hon fick lite mellis och vatten och sen behövde hon vara ifred en stund innan hon hade landat. När hon kom hade hon ett halsband på sig så jag sa ”Vilket fint halsband, har du gjort det i skolan? Eller på korttids?” men jag fick ju inget svar.

När hon hade suttit i soffan en stund, efter mellis, så sa hon ”På korttids gjorde jag halsbandet” Man märker att det tar en stund för henne innan hon klarar fler intryck, men hon kom ihåg frågan iaf :) Så kom färgen tillbaks i ansiktet och ögonen blev gladare. Skönt!

Resten av eftermiddagen och kvällen gick bra. Sandra var go och glad även om man märkte av lite trötthet. Inget knöl och bök vid sänggående och en lugn natt.

Idag blir det väl en prommis när Sandra är i skolan, för idag har vi inga andra planer. Det skulle väl vara dammsugningen då, som av nån anledning inte blev av igår… Men prommis får bli prio 1.

Jag avslutar med en länk till Mamma Zoffe (klicka på namnet) som skriver om den krönika jag länkade till igår. Läste ni den inte då så gör det nu! Mamma Zoffe presenterar den så fint i sitt inlägg.

Hoppas ni får en fin dag, ni som kikar in här!

♥ Kram ♥

9 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon vännen! Men den där Sune-bulan ;) Ha hahahaha! Vilken buse han är...katter är ju så härliga!
Skönt att Sandra kom igen efter en stunds vila när hon kom hem. Men att hon kom ihåg frågan??? Vilekt minne hon måste ha.

Skönt att du inte gjorde nåt vettigt igår så du känner dig pigg igen. Det ser ju ut att bli sol idag med, så då kan det ju bli en jättehärlig promenad!
Ha det bäst//Kram Lena

agneta sa...

Härligt att du kommit ikapp och kan njuta av ledigheten, det är mycket värt!Jag läste krönikan igår och blev väldigt berörd. Vilka fantastiska människor det finns, däribland du! Ha en skön promenad och må så gott! Kram

Unknown sa...

Men vilken buse till katt.
Fick mig ett skratt när han satt hopkurad där i bokhyllan...

Ja ibland får saker och ting ta sin tid. Förstår att vissa dagar är mer tröttsamma än andra. men bra att Sandra kunde vända på steken efter ett gott mellanmål! :)

Ha en skön dag, ser ut at bli riktigt fint!

kramar om!

Patricia sa...

Ha ha .. han är en riktig buse Sune .. =)

Va härligt att hon fixade att ha kvar frågan i huvet och kom fram med ett svar .. =)
Är de dåliga på att ge Sandra vatten på skolan/kortids med tanke på att hon är så pass påverkad när hon kommer hem, det låter ju inte bra, du kanske behöver påminna dem om att ge henne mer vätska?

Många sköna onsdagskramar
/Patricia

Photo by Maria sa...

Busiga Sune.. Får väl se det som ett friskhetstecken ;-)

Härligt att din energi har kommit tillbaka och nu med solen med.. Härligt!!

Hoppas Sandra är på bra humör och inte trött idag när hon kommer hem..

Kram Mia

Annelie L sa...

Den katten han vet vad han vill och ser till att få det också...
Där ser man vikten av att inte tjata och "kräva" svar, svaret kommer när det är färdigt att komma, så härligt för både dig och Sandra att det får ta den tid det tar och det är helt ok.

Så skönt att du känner dig pigg och utvilad, jag hoppas jag snart är där också.
Kram gumman // Annelie

Annika N sa...

Vilken skalbagge ;-))ja de kan hitta på de små liven. Gott att Sandra piggna till igen efter mellisen.

Ha en skön kväll !!! Kram Annika

Bellan sa...

Jag säger bara en sak - Underbara Sune <3 Han är för härlig!
Tur att Sandra piggade på sig efter att hon fått nåt i magen, så det inte var nåt annat på G.

Kram på er!
//Bellan

Roffes blogg sa...

Hej vilken busig kisse ni har! Våra äter minsann bara mat :-)
Vilken viktig info egentligen det där med att man måste ge våra barn med autism tid att smälta in intryck för sen kan ju svaren komma långt efteråt.
Kram!