söndag 13 mars 2011

En vanlig solig lördag

Annelie L och Maritha undrar vart kortet överst i förra inlägget är taget. Det är sanddynorna på Jyllands nordvästra kust i Danmark. Själva stället med husen heter Rubjerg Knude. Bilderna i dagens inlägg kommer också från nordjylland :)


Vilket väder vi hade igår! Men inte njöt jag av det inte. Ja, inte ute iaf, utan mer genom oputsade fönster då…


Göran och Sandra var iaf ute en bra stund i vårsolen medan jag tyckte ensamheten var skönare. Det är ju så att jag inte kopplar av när Sandra är i närheten, och då föredrar jag lite vila framför sol, faktiskt. Fast lite dåligt samvete får man ju…


Det hände inte så mycket av intresse igår, mest en vanlig lördag. Sandra på bra humör och funkade fint. Jag packade korttidsväskan och Sandra och Göran käkade chips. Lite pärlor hann vi med också.


Sen blev det tyst i Sandras rum redan före niotiden så jag passade på att lägga mig tidigt. Men inte blev det så mycket mer sömn inatt för det. Lilla damen hade en bök-natt så det var ju tur att jag la mig tidigt så jag hann sova lite iaf…


Idag har Sandra bestämt att hon vill leka ”kurra gömma” så det är väl bara att haka på då, antar jag :)


Må gott!
(Å så tävlingen, då… Tulpanerna till höger)

♥ Kram ♥

8 kommentarer:

Annelie L sa...

Godmorgon, har du kommit fram från ditt gömställe ännu, eller letar Sandra fortfarande efter dig.
Vad härligt ni ser ut att ha haft det på bilderna, jag längtar så till sommaren när jag ser dem.
Inte ska du ha dåligt samvete för att du föredrar vila och ensamhet istället för att gå ut i solen, det kommer mer soliga dagar, massvis av dom.....men det finns bara en Nina hemma hos er, och behöver hon vila, då ska hon få det, så det så!( när tillfälle ges)
Jag hade gjort samma prioritering utan att blinka...
Hoppas söndagen blir lika fin som lördagen, och sen är det er tur att ha helg och få komma ut på lite roligheter.
Kram vännen, och var rädd om dig // Annnelie

Maritha sa...

Så sugen jag blev på en resa till Jylland då :-))

Så Sandra är smyckesskapare, ja det har jag ju fått se prov på!

Hoppas er söndag blir lugn och fin så ni är piggelin inför ledigheten!

Kram Maritha

Unknown sa...

Jylland är jättefint!
Fina bilder på Sandra med.

Hoppas ni får en solig söndag.

Kramar om!

Mia sa...

Ja verkligen superfina bilder. Inte ska du ha dåligt samvete inte. Passa på att njuta av de få stunder avkoppling som finns:-) Kramar Mia

Patricia sa...

Åh vilka härliga bilder från Jylland, nu får man ju semesterlängtan .. =)

Tur du la dig i tid, det var väl ditt sjätte sinne som motade dig i säng ... ; )

Hoppas ni får en bra dag!
Kram Patricia

agneta sa...

Jättefina bilder! Finns många fina ställen att fara till, bara man vet om dem! Det är viktigare att du mår bra och orkar, därför kan vila vara att föredra framför solen. Och som Annelie sa, det blir fler soliga dagar! Men det finns bara en Nina hos er, så bra att du är rädd om dig! <3 kram <3

Annika N sa...

Inte ska du ha dåligt samvete för du stannade inne, du behövde nog lugnet bäst just då. Vad bra att gårdagen annars var lugn och fin. Mysiga bilder :-)

Ha en superfin söndag !!! Kram Annika

Anonym sa...

Hej igen!
Jag antar att du tycker att det är jääääääääääääätteroligt med kurragömma ;-)
Jaja, ibland är det bara att leka med. Kan tro att Sune var med och letade? Och förresten, VAD gör han uppe på bordet NINA!!!!
Kram kram och hoppas ni får en bra morgon..
Lena