torsdag 31 mars 2011

Pollensnuva och bloggproblem



Det blev allt en prommis igår, och det var riktigt skönt och soligt men isande kallt. Göran tog sig runt men har säkert ondare än han erkänner. Så mycket mer hände väl inte igår, förutom alla vanliga förberedelser och sånt. Sandra kom hem i vanlig ordning på eftermiddagen och då var vi beredda på en trött tjej, men hon var hur pigg och glad som helst! Härligt att se :)

Chauffören lånade med sig kameran för att fixa lite nya schemabilder inför ändringen nu till sommaren då det blir en ny chaufför och troligtvis även en annan bil. Allt måste ju finnas på schemabilder om det ska bli bra med förberedelserna här varje morgon.

Sen började Sandra nysa och det blev bara värre och värre. Jag såg att det bara var en pollentablett tagen ur asken i korttidsväskan, så kanske missades den på korttids igår morse. Eller så är det en förkylning på gång?… Pigg var damen hela eftermiddagen och kvällen iaf, och alla rutiner och bestyr gick bra. Natten har varit lugn och snart ska jag väcka henne så får vi se hur hon mår.


Angående mina bloggproblem då… Är det nån som vet vad som är fel så tar jag tacksamt emot tips för nu vet jag inte vad som har hänt. Antingen blir det stora mellanrum, som häromdagen, eller inga alls, som igår.

Hahaha! Annelie L, tack för tipset om enter… Men alltså, det hjälper inte ett dugg ;) Och Patricia och Nattmia skrev om att gå in och redigera i efterhand. Det gör jag också, efter nästan varje inlägg, men inte heller det hjälper längre. Det går inte att få till mellanrummen som jag vill ha dom oavsett om jag skriver direkt i inlägget eller om jag klistrar in från Word. Jag fattar ingenting, det har ju alltid funkat förut?...

Jag testade nån inställning igår, och faktiskt blev en del saker bättre, men då funkade ingenting med fotona. Dom gick inte att flytta och sen när jag skulle göra om alltihop så gick det inte ens att ladda in bilder, så jag har ändrat tillbaks igen. Men det är när jag laddar in bilder som alla mellanrum försvinner och sen går det inte riktigt att justera alla igen.

I tisdagens inlägg gick det att justera tillbaks alla mellanrum, men överst blev det för stort istället, och det fick jag inte bort, trots att jag försökte flera gånger. Igår skrev jag direkt i inlägget och då blev det ingen ordning alls när jag laddade in bilderna sen.

Jag gissar att det är nån inställning som jag inte fattar. Eller så ska det vara den inställningen jag testade igår, fast jag inte fattar hur man gör med fotona?... Hur har ni andra som har Blogspot? Det står under ”Globala inställningar” och det som rekommenderas är ”Uppdaterad redigerare” och det var det jag testade igår…

Nåja, nog om det för nu, hoppas jag får ordning på det hela så småningom.. Idag är det redan torsdag och jag ska till frissan på förmiddagen, så nån prommis hinns nog inte med, men det skadar väl inte med en vilodag. Vi hoppas Görans knä klarar en prommis imorrn istället, så vi hinner röra lite på oss innan helgen.

Jag önskar er en fin-fin dag!

♥ Kram ♥

10 kommentarer:

Maritha sa...

Sorry....har ju ingen blogg så jag kan inte hjälpa dig med den saken :-))

Så skönt att få hem damen så pigg och glad!

Då blir du ännu finare när du kommit från frissan då :-))

Ha en bra torsdag!

Kram Maritha

Anonym sa...

Så härligt att Sandra var pigg och glad, vi får väl hoppas att hon inte är på väg att bli sjuk.
Men vilken taxichaufför ni har, trist att hon slutar. Hoppas att det blir lika bra med den nya.
Jag ska kolla hur jag gör när jag lägger till bilder, men visst kan det hoppa lite ibland om man inte är uppmärksam på hur många enter man slagit ned mellan text och bild.
Ha nu en skön stund hos frissan och inga blå eller rosa slingor nu Nina!!!
Kramar och kramar//Lena

Mia sa...

Nä jag kan tyvärr inte hjälpa, jag skriver direkt i bloggen, ibland sparar jag och redigerar i efterhand. Men det stämmer nog att mellanrum o dyl förändras....jo så blir det nog ibland. Kram Mia(hoppas ni slipper förkylning)

Unknown sa...

hmmm får fundera på det. Ska in och kolla mina inställningar i kväll så får vi se om vi blir klokare avdet.... ;) Ha en underbar dag och njut av att bli ompysslad hos frissan. Be om lite huvudmassage vet jag!
Kram

Tiikku sa...

Jag tror att ditt problem är tillfälligt, Blogger/Blogspot har nämligen inte fungerat ordentligt på några dagar hos somliga personer jag känner.

Ha det så bra!

Annika N sa...

Toppen att Sandra var pigg och glad igår. Men så jobbigt när det strular med bloggen man blir så irriterad :-(

Lycka till hos frissan & Ha det bäst !!!
Kram Annika

Patricia sa...

Ja du, min blogg lever med sitt eget liv, men jag brukar kunna få till det där med blankraderna för det meste men ibland har jag fått gå in flera gånger och redigera och tryckt 2 blandrader och då har det blivit jätteavstånd och så har jag fått korrigera igen eller använt "shift+enter" blandkrader istället .. inte blir jag klok på det jag heller utan det är nog bara att gilla läget.

Som tur är så fungerar det för det mesta i alla fall .. hi hi.

Jag har "uppdaterad redigerare" valt i min blogg, har inte provat att ändra något där någon gång utan det har hänt saker i bloggen ändå utan att jag ändrat nåt. Antar att det lätt blir strul på en så enorm server som blogspot måtte ha med tanke på så många användare och då blir det nog lätt buggar i systemet .. =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Annelie L sa...

Hoppas du kommer underfund med vad det är för problem som stör i ditt bloggande.
Jag har också blogspot och upplever det inte som något problem, men å andra sidan så har jag kanske inte lika stora krav som du har....

Härligt med en så engagerande taxichaufför, hon kommer säkert lära upp den nya så hon/han blir lika bra,och jag håller tummarna för att Sandra och den nya kommer att komma överens med varandra.

Hoppas nu du får en skön stund hos frissan och blir omhändertagen av henne som den värdefulla och underbara kvinna du är.
Ha det gott vännen och hoppas Sandra orkar vara hemma hela dagen. ( Så sa Bamsefar också när det var studiedag, -Jag orkar inte vara hemma hela dagen...Men det gick bra i allalfall)
Massor av kramar // Annelie

Mamma Zoffe sa...

Tittar in med ett hej här :-) du är så duktig på att titta in hos mig och skriva någon rad.. men som jag säkert nämnt förr så bloggläser jag ofta ifrån min gammla mobil där jag inte kan kommentera.. blir att jag läser på den när jag ligger intill Sam då han skall somna om kvällarna..så man hinner läsa en del..

Allt gott till er och grattis till superfyndet på IKEA..alltid skoj att "spara" pengar fast man gör av med dem!!

STORA KRAMEN

Bellan sa...

Kommer in lite sent med min kommentar här och jag har lite att ta ikapp ser jag.
Jag har också haft lite problem med mellanrummen ibland, men jag har redigerat om flera gånger och sen helt plötsligt har det sett bra ut... skumt. Kanske är nåt med blogportalen, överbelastat efter alla metrobloggare som kommit hit kanske ;)
Vi får hoppas det löser sig automatiskt.

Hoppas du blev fin hos frissan och att du hade en lugn stund där.

Kramar om dig!
//Bellan