tisdag 22 mars 2011

Ljuvliga lediga morgon


Nu är jag ju van att vakna runt femtiden om morgnarna, så det behövs inte så mycket för att det ska bli sovmorgon. 06.00 en ledig dag är helt okay, faktiskt. Göran ska iväg och titta på ett jobb och då passade det ju bra att det var jag som fick frukost på sängen, eftersom det annars är jag som går upp först i den här familjen. Ja, om man bortser från Sune då…

Igår hade vi en skön ledig dag med prommis och lite ärenden på förmiddagen och bastumys på eftermiddagen. Till kvällen blev det mys i tv-soffan med bakad potatis, räkröra och lite vin.

Ja, vi har njutit ledigt, helt enkelt. I eftermiddag kommer Sandra hem och så mycket mer finns inte att berätta just nu. Vill ni ha mer att läsa så kan ni klicka på länken HÄR. Det är Mia Skäringer som berättar om sin son. Mycket bra skrivet!


Fotona är från en tidigare vår, men snart ska väl snön försvinna så nya vårblommor kan kika fram.

Ha en fin dag! Själv ska jag väl posta Marithas vinst och ta en sväng med dammsugaren. Och för er som är nyfikna så lovar jag att berätta vad vinsten var sen, när Maritha har hunnit få den :)

♥ Kram ♥

10 kommentarer:

Annika N sa...

Vilken riktig mysdag ni fick du och Göran :-)
Fina vårbilder !!!

Ha en skön dag med Sandra,Göran och Sune :-) Kram Annika

agneta sa...

Det är skönt med sådana dagar också, de behövs ibland. Härliga vårbilder, längtar! Hoppas denna dag blir skön också, tillsammans med familjen! Kram Agneta

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, vad vårglad man blir. Ni är ju så bra på att mysa tillsammans när Sandra är på korttids, härligt!
Kramar om dig goaste Nina och hoppas att du hinner damma lite också ;)
Lena

Patricia sa...

En skön ledig dag.. och vilken lyx att få frukost på sängen, det har jag inte fått sen barnen var nyfödda tror jag .. ha ha

Ha en skön tisdag!!
KramPatricia

Unknown sa...

Jag tänkte just om ni gått om skåne i vårens tecken. :)
Fina bilder var det iallafall!

Och visst är man lite nyfiken på vad som ska sändas idag!

Hoppas ni får en skön dag med mycket vårsol!
Kramar om!!

Bellan sa...

Så skönt och härligt för er att bara vara för en dag! Det behövde ni.
Du får mig att längta ännu mer efter de där vårblommorna nu, man kanske skulle gå ut i solen och leta idag...
Kramisar!
//Bellan

Mamma Zoffe sa...

Jag har fullt upp med att bylsa runt i snön än känns det som..men så bor man ju på Dalgränsen åxå..men blommorna skall väl hitta hit de åxå..
tror vi alla inom bloggvärlden tycks vakna upp till lite extra liv nu när det äntligen har vänt med det kalla mörka..

Stora kramen!!

Maritha sa...

Åh vad spännande det ska bli........

Så mysigt med vårblommorna, hoppas snön försvinner fort nu!

Så lugnt och skönt ni fick på ledigheten.

Kram Maritha

Photo by Maria sa...

Gott med sovmorgon, det skall jag ha i morgon har jag tänkt :-)

Vårblommor har det visst kommit här nere, vi har ju ingen snö.. Men vi har inget blommande i trädgården så jag får ut och leta.. kanske skulle ta kameran i morgon och ge mig ut en runda för att kolla om jag hittar ngt..

Kram Mia

Roffes blogg sa...

Ja det där som Mia Skäringer skriver är så himla fint!
Öh alltså allt som du skriver är ju också fint, men det var speciellt kul att det var just hon som skrev så där.
Nej nu trasslar jag till det här för det är klart att allt du skriver är kul och bra också... Hahaha, glöm den här kommentaren!
Kram.