onsdag 16 mars 2011

Helkväll

Nu är man tillbaks i vardagen igen, efter en, i vanlig ordning, jättetrevlig kväll med assistansbolaget. Dom förgyller verkligen vardagen för oss assistenter och jag är så himla glad över att vi ansökte om assistans, och att vi har det assistansbolag som vi har. Stort tack till er, om ni tittar förbi här!

Vi tog husbilen med oss och passade på att campa lite när vi ändå var ute och roade oss. På så sätt kunde vi båda ta ett glas vin, eller två, och behövde inte ta bilen hem efteråt.


En liten prommis i vårsolen hann vi med innan vi blev hämtade av våra goa ”jobbarvänner” Så blev det en mysig Thairestaurang, mycket god mat och många skratt, innan vi gick vidare till bion.

Där fick vi se förhandsvisningen av ”Hur många lingon finns det i världen” som var en mycket tänkvärd, rolig, varm, sorglig och allvarlig film. Hoppas många tänker se den! Den handlade en hel del om fördomar och människovärde.

Innan filmen började så fick vi höra lite om filmens bakgrund av Pär Johansson, som är den fantastiska människa som såg till att Glada Hudik-teatern blev verklighet, och filmen handlar ju om hans resa och kamp mot fördomarna och för människovärdet.

Se den!


Här var det lite fika innan filmen började.

Sen fick vi skjuts till husbilen där vi satt och hade det gott en stund, men jag var så trött att jag la mig ganska snart.

På vägen hem imorse fick vi lite handlat och väl hemma hade vi förstås hjälp av en kelig Sune.


Nu har Göran lagt sig för att vila lite, alla förberedelser till Sandra är klara så vi har bara att varva ner och ladda dom sista timmarna av ledigheten.

Ha det fint, ni som kikar in hos mig!
Just det, tävlingen också… Klicka på tulpanerna till höger.

♥ Kram ♥

9 kommentarer:

Patricia sa...

Va skönt att ni har en sån bra relation till er arbetsgivare och kul att de hittar på saker för er, inte alla företag som gör eller har möjlighet att göra.

Jag ska försöka se filmen, tycker den verkar vara bra.

Ha det så skönt sista batteri-laddarstunden .. =)

Kram Patricia

Photo by Maria sa...

Den filmen har jag velat se sedan jag såg reklamen på den så den skall absolut kollas på.. Men jag väntar till den finns på DVD..

En härlig kväll verkar ni ha haft, det är ni värda :-)

Njut nu av dagen..

Kram Mia

Lotta Tuvesson sa...

Tack själva! Det är alltid så fantastiskt roligt att träffa er. Jag är så glad över alla bloggar som du länkar till och som jag följer tack vare dig. Ni gör ett så bra jobb och vi är så glada att ha er hos oss. Hoppas så klart att ni kommer både på personalfesten och på kundaktiviteten i vår. Är ju skyldig Göran en glass så jag hoppas nu tittar förbi snart. Största KRAAAMEN till er. //Lotta på Svensk Personlig Assistans

Anonym sa...

Det låter som en lyckad ledighet!
Skönt med lite avbrott från vardagen ibland i glada vänners lag :-)
Skönt att Sune såg till att uppackningen gick rätt till, så ni inte glömde nåt.
Kramar om och önskar en skön fortsättning på dagen//Lena

Unknown sa...

Skrattade gott när jag fick syn på Sune. Ja djur är ju roliga. :)

Ni verkar alltid ha så kul på era träffar.
Jätte bra att ni har ett bra bolag.

Hur fick ni veta er möjlighet att vara egna assistenter?
Sånt får man ju liksom själv finna fram till, ingen information nånstans!

Ja nu behöver inte jag det, men finns många andra som inte vet om möjligheten kanske!

Kramar om!

Maritha sa...

Hoppas man kan få tag i den filemn för den vill jag se.

Härligt att ni fick sån fin ledighet med mys!

Kram Maritha

Annelie L sa...

Det låter som om ni har haft en trevlig kväll, med god mat, gott i glasen, härliga skratt och som om inte det var nog...att få gå på bio också, hur ofta gör man det? Underbart, en arbetsgivare som ser till att visa uppskattning.
Hoppas nu att ni får hem en go och glad Sandra och att ni får en fin fortsättning på veckan.
Det är allt tur att vi har våra katter som håller reda på oss förgyller vår vardag <3

Kram vännen

Bellan sa...

Ska bli spännande när vi kommer igång och jobbar åt assistansbolaget, så får vi se hur det fungerar, men det låter ju bra!
Vad mysigt ni verkar ha haft det. Bra att kunna ta husbilen med sig, så ni kunnat koppla av ordentligt.
Hoppas Sandra var go´ och gla´ när hon kom hem också!
Kramar om er!
//Bellan

Annika N sa...

Vilken härlig kväll det blev :-) Jag vill gärna gå och kolla filmen.

Kram !!! Annika