söndag 9 juni 2013

Skuggfigurer

Igår fick vi undvika solen. Iaf Sandra, även om jag också är känslig, men jag har inte hunnit bränna mig för jag sitter inte still i solen på samma sätt som Sandra gör när hon är ute.

Jag är inte som andra när det gäller solkrämer för vi smörjer oss aldrig, eller väldigt sällan. Jag tror nämligen att man bara lurar sig själv och är i solen mer än man tål om man smörjer sig… Så vi ”lyssnar” på kroppens signaler och håller oss ifrån solen istället för att smörja och sola mer…


Fast det är ju bra om man inte väntar lite för länge innan man ”lyssnar” på kroppen och nu är ju skadan redan skedd. Sandra är illandes röd, så nån ”after sun” kan ju vara lite smart att ha hemma, utifall att jag kommer vara en dålig morsa fler soliga dagar i sommar.

Det är sällan som vi kan vara ute samtidigt, hela familjen, några längre stunder, eftersom Sandra blir stressad när vi är för många runt henne. Två föräldrar brukar vara en för mycket, men i fredags gick det ganska bra nästan hela tiden när vi var ute. Vi behövde bara dela lite på oss, och vara en i taget hos Sandra lite då och då.

Så gissa om vi njöt av en härlig sommardag! Ja, det märktes ju sen, på solbrännan… Men dom kommer ibland, dom där ”funkar-dagarna” och man uppskattar det ju så mycket mer när det inte hör till vanligheterna.


Igår var det lite skört, och det berodde väl på fler saker, antar jag. Dels är Sandra känslig för värme och vätskebrist, dels så sved det nog lite av solbrännan och dels var det ju lite trist att hon inte fick gå ut och njuta av sol och bad när det var så fint väder.

Men det blev en biltur med Göran på förmiddagen, och då var det ju roligt en stund. På eftermiddagen hade det blivit lite skugga bakom huset, så då kunde vi gå ut och blåsa såpbubblor.


Idag ska hon få bada om vädret tillåter. Hon gick med på att ha tröja i poolen, och då är det ju okay. Vi får väl se om hon accepterar det när vi väl är där, men hon pratade om att min tröja blev blöt sist vi badade, och den torkade sen så det gjorde ju inget. Ja, som sagt, vi får se hur det går när vi kommer så långt.


Ha det fint!
♥ Kram ♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas hon accepterar att vara miss Wet-Tshirt ;-)
Kram!

Bellan sa...

Blir lite full i skratt här.... Jag är precis likadan när det gäller solkrämer. Använder det nästan aldrig. Bättre att sätta sig i skuggan.

Kram påre <3
//Bellan