söndag 2 juni 2013

Isande dopp och flygande gäster

Jag skulle verkligen behöva röja bland alla ”kom-i-håg-lappar” och ”får-inte-glömma-papper” och ”kom-i-håg-att-inte-glömma-anteckningar” för nu är det en salig röra på skrivbordet, anslagstavlorna, almanackorna, kylskåpsdörren, köksbänken och hyllorna.


På Sandras schema står det så ordentligt vilka som ska jobba med henne på korttids i kommande vecka, precis som det ska och som Sandra behöver. Så hittade jag en nerklottrad anteckning om andra som ska jobba, och på en annan lapp står det att dom ska jobba veckan därpå. Och mailet med rätt info är borta, men vilken tur att dom jobbade på korttids i går så jag fick det rätta schemat innan Sandra behövde bli orolig.

Håhåjaja! Nya scheman, sommarlov, ändringar (alltså ändrat från skola till ledigt/fritids/korttids) och en massa andra bokningar, födelsedagar och ändringar i en salig blandning i almanackor och schemaanteckningar. Och möten och frissatider och semestrar. Och så alla dessa kom-i-håg-lappar” som jag aldrig kommer ihåg att titta på.

Suck!


Eftersom Sune och en mygga i sovrummet väckte mig klockan fyra igår så tänkte jag att jag skulle hinna få lite ordning på dom viktigaste planeringarna innan Sandra vaknade. Tji fick jag för hon var igång nästan lika tidigt och ville ut och bada i poolen före sju. Nu gick vi inte ut riktigt så tidigt, men det tjatades och gnälldes här mellan ungefär klockan fem och nio, då jag tröttnade, och damen fick bada.


Sen slutade hon iaf tjata om det... Det slog mig nu att det ser ut som nån häller vatten på henne.. Haha, ja "nån" är hon själv, om ni nu trodde nåt annat och tänkte anmäla mig ;) Så gör hon alltid, och det blev ganska många hinkar innan jag sa att hon skulle gå upp och värma sig. 

Mellan dom här grimaserna skrattar hon,
så det är väl nån tjusning med det som jag inte fattar?!

Innan solen gick i moln helt så hann vi fika också.

Och jag kom på att det var väldigt länge sen som vi bakade...
Vilken tur att vi hade rester av köpebröd i frysen :)

Det är minsann inte ofta det fikas i den här familjen, så det var nästan som lite fest, tyckte Sandra.


Ja, sen var det väl mest dom vanliga lördagsrutinerna kvar av dagen. Vi åt inne, för regnet hängde i luften och det var ingen grillning planerad. Och innan Bolibompa ska det ju chipsmysas på lördagar, och så mycket mer än det och alla rutiner hanns inte med.

Idag blir väl som igår, beroende på väder och vind. Ja, förutom chips och godis då, förstås. Och förutom att vi somnade om efter några vakentimmar inatt, så det blev sovmorgon i morse. Att vakna halv åtta på en söndag känns ju nästan normalt, och bra mycket skönare än fyra. Iaf om Sandra också sover, annars föredrar jag nog att vakna fyra ändå.

Titta, förresten, vem som har flyttat in i Sandras holk J


Vi hoppas att ungarna klarar sig bättre den här gången för den enda gång det har varit fåglar i holken, för ett par år sen, så tror vi att ungarna hade lite för bråttom. En låg nedanför holken och den var det nog nån som fick till lunch, gissar vi. Dom andra hann vi aldrig se.

Holken hänger lite dumt, så vi misstänker att det kanske blir lite för varmt i den om det blir väldigt soligt, så egentligen skulle vi flytta den till en mer solskyddad plats, faktiskt.



Jag önskar er en skön Söndag!
♥ Kram ♥

1 kommentar:

Bellan sa...

Läser ikap...

Haha, ja det ser verkligen ut som att nån står och häller iskallt vatten på Sandra!
Kram på er badare ;) <3

//Bellan