söndag 25 september 2011

Svamp var det här

Sandra och jag tog en liten prommis till vår fina frissa för att hämta lite svamp…


Eller, ganska mycket svamp :) Tack snälla Ingvi, du är för gullig!

Tur att Sandra tycker det är roligt att hjälpa till, även fast jag måste dubbelkolla rensningen. Ganska mysigt hade vi där vid köksbordet iaf.


Fem rågade stekpannor blev det.


Eller tre mindre burkar att frysa in.


Fasligt vad dom krymper :) Eller, okay, lite mer än tre burkar blev det, för vi frös inte in allt. Mmmm!

För övrigt hände det inte så mycket mer igår. Göran och Sandra var ute en stund, men jag hann inte med det riktigt. Idag ska vi ha kött som går bra både på grillen och i stekpannan, så får vi se vad vädret tycker om det hela. Lite snabbesök väntar också, det blir trevligt :)


Ha en skön söndag!

♥ Kram ♥

6 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Hon är så duktig, Sandra.. och skönt att hon piggnat till igen..

Ha nu en fin dag så ses vi i morgon =)

Kram Mia

Patricia sa...

Åh va snäll hon är Ingvi .. =)
Och vilken tur du har som vår hjälp med rensningen .,. för inte är det kul att rensa svamp .. men sååå gott att äta .. =)

Vilken härlig bild på Sunebulan .. =)

Ha en skön söndag!
Kram Patricia

Anonym sa...

Hej gulle dig! Det låter som en söndag att vara lite avundsjuk på! Grillat kött, svamp i frysen, solsken, pigg familj och ett snabbesök av goaste vännen! Jag vill ju också träffa henne :(
Jaja, jag hoppas såklart att det lir min tur snart, eller så får väl jag ta en tur till henne!
Stora kramar och tusen tack för att du är ett sådant stort stöd just nu!! Vad skulle jag göra utan dig???
Lenaeff

Elin sa...

Hej!
Jag heter Elin Falk och går mitt tredje år på Östra reals gymnasium i Stockholm.

Jag håller just nu på att skriva en bok i mitt projektarbete, det handlar om att vara anhörig till en person med autism.
Eftersom att jag har en bror som har autism så brinner jag för att upplysa andra om min brors sjukdom och därför valt att skriva en bok om hur det är för oss att leva med sjukdomen så pass nära.
Jag undrar om du skulle vilja ställa upp på en intervju?
(jag hittade ingen mejladress så jag visste inte om du ville bli kontaktad!)

Även om du inte är intresserad får du gärna svara! :)

Tack på förhand!
/ Elin

Mejladress: elin_falk@hotmail.com

Maritha sa...

En lagom söndag för er tror jag med så mycket gottit :-))

Ha en skön kväll så ses vi imorgon!

Kram Maritha

jeannette sa...

Hej vännen
å mycket svamp, önskar att jag kunde lite mer om svamp älskar kantareller. Och vad duktig Sandra är ;) Tycker hon om svamp ? Ha nu en underbar vecka. Mega kramar till er