lördag 17 september 2011

Lyxigt

Maritha undrade om vi kan lämna tillbaks verktygen eftersom ingen passade, men Göran har nog användning för dom nån annan gång, och dom var inte särskilt dyra, så det är ingen fara på taket.


Angående musik-DVD så har jag kollat lite på nätet, men jag blir aldrig vän med det. Alltså att handla på nätet. Jag är väl för gammal ;) Men allvarligt talat, det är så krångligt att hitta rätt saker. Jag kollade på flera olika sidor, men det bästa är om man har en titel och söker upp den. Ska man bläddra runt och ”se vad man hittar” så tar det evigheter, och jag har inte det tålamodet…

Sen måste man ju logga in och hitta på en massa lösenord överallt och hålla reda på… Bara det gör mig trött. Men CDON har jag iaf handlat på förut, så ett lösenord ska jag väl ha nånstans, antar jag?... Jag får se om jag tar mig tid för det där eller om det blir nya kläder i alla Sandras paket istället :)


Gårdagen var en bra dag på alla sätt och vis. Jag blev fin i håret och fick en påse med svamp. Tack fina Ingvi!


Den här gången fick jag rensa själv, för Ingvi hann inte, eftersom jag skulle komma och klippa mig redan 8.15… Men, att få en påse svamp är minsann inte fy skam, även om man får rensa själv.


Förresten fördelade jag det jobbet lite ;)


Sandra var go och glad när hon kom hem och hon älskar ju svamp lika mycket som jag och tyckte bara det var roligt att hjälpa till. Som belöning blev det smörstekt svamp till middagen, förstås. Resten åkte in i frysen och i vinter kan vi lyxa till det med svamp när vi blir sugna.

Jag önskar er en fortsatt skön helg!

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

mariellejohnsson sa...

Vad kul att hon är med och hjälper till så mycket med saker och ting. Det har ju min dotter också alltid tyckt om att göra. Det funkar liksom bättre än "lek" som ju andra barn hellre gör.
Kram!

Photo by Maria sa...

Vad gillar Sandra i musikväg?? Du kanske kan få lite tips på dvd'er här på bloggen =)

Att få svamp är inte illa.. Putte fick lite av en jobbarkompis med igår, det gillas =)

Kram Mia

Annika N sa...

Toppen att få hjälp med svamprensningen. Vad fin du blev i håret :-) Kram !!! Annika

Maritha sa...

Snygg frilla fru Gustafsson har :-))
Ja herre jisses vilken svamplycka ni fått i huset!

Hoppas lördagen blev bra, ska läsa nästa blogg nu :-))

Kram Maritha

Anonym sa...

jag har ju hört från säker källa att man måste dricka whiskey när man renar svamp, nu undrar jag ju förstås, vad tyckte Sandra om det ;)
Nejdå, jag bara skojade...kul att Sandra ville hjälpa till och rensa. Och visst är det trist att rensa svamp, men eftersom det är så hm hm gott är det verkligen värt besväret. Vi var ute i lördags och fick ihop en tioliters kastrull med trattisar och trumpeter slurp!
Att hitta rätt i musikdjungels är verkligen inte lätt om man inte riktigt vet vad man ska ha...jag orkar sällan leta, men jag har ju tur eftrsom jag har en bror som har världens koll på allt sånt...
Kram på er familjen och hoppas att ni piggar på er fort :)
´Lenaeff