lördag 3 september 2011

Lite skört

Det var en mycket skör morgon och Sandra triggade upp sig själv mer och mer. Tillslut kunde jag inte hålla mig, och inte var jag så vidare lugn heller… Men det blev inget utbrott iaf, trots att jag var irriterad och undrade vad hon höll på med.


Hon kunde ju förstås inte svara på det, och det visste jag ju. Det hade varit mer pedagogiskt att lugnt gå in i köket och ge henne papper och penna. Då brukar låsningen lossna och hon får fram vad som felar. Varför är man inte pedagogisk då, kan man undra? Ja, inte vet jag. Tålamodet liksom bara går upp i rök när man hör den där entoniga monotona rösten som bara mal och mal. Jag fixar det inte :(

Nåja, hon slutade trigga efter ett tag och fick i sig sin fil. Resten av morgonen var lugn och hon kom iväg bra i taxin med sin ridväska.


Göran och jag tog en prommis och så mycket mer blev inte gjort. Ja, det vanliga, förstås, och lite dammsugning och så, men annars mest njuta ledigt.

När Sandra kom hem var hon okay. Nöjd efter en bra dag i skolan och med ridning, men lite trött så klart. Så länge hon får klippa i kataloger och se på film så är hon lugn, men så fort det ställs lite krav kommer stressen och ”gnällrösten”. Med krav menar jag det som man liksom inte kan hoppa över, som toabesök, mat och dusch, t.ex.


Nu har jag kommit på vad jag ska roa mig med när jag är ensam och ledig nästa vecka. Shoppa-shoppa-shoppa och shoppa lite till :) Det var evigheter sen som jag åkte in till stan helt för mig själv och strosade runt i lugn och ro.

Visst har vi handlat, och Göran är inte den som gnäller när jag behöver ränna runt, men det blir inte samma sak ändå, att ha en karl med sig. Jag menar, då handlar man! Men jag tycker om att strosa runt. Titta på folk, fika, shoppa, gå tillbaks och titta lite till, sitta och bara vara en stund… Jag vill gärna ha dagen på mig, liksom.

Och nu är det inte bara Sandra som behöver påfyllning inför hösten. Ska jag börja jobba så måste jag ha kläder, ju… Så det ska bli massa shoppa, strosa, shoppa, fika, shoppa, njuta, shoppa, prova, shoppa…. :)


När man inte har jättelätt att komma till en affär närsomhelst så samlas allt på en lista istället, och den börjar bli lång nu. Som tur är så gör man ju inte av med en massa lön heller, när man inte har så lätt för att komma till affärer ;)

Nåja, nu har vi helg först och idag är det inga större planer. Lördagar brukar gå ändå, med alla vanliga rutiner ihop med det som hör lördagarna till. Även om Sandra inte äter så mycket godsaker, så räcker det med lite godis efter maten och chipsmys på kvällen för att dagen ska bli rätt full. Det beror ju på att alla dagar är rätt fulla av rutiner redan så det får inte plats så mycket utöver.


Jag önskar er läsare en fin dag! Tack för att ni kikar in hos mig. Jag blir jätteglad om ni går in och gillar min fotosida på Facebook också, där lägger jag ut dom foton som jag gillar mest :)

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Annelie L sa...

Vilka fina bilder på den lilla nyckelpigan...

Shoppa ja, vet du, det allra första minnet jag har av dig, vet du vad det är..?
Jo när du skrev i din blogg( för länge, länge sen) om en dag du hade sett fram mot, du skulle få åka och just shoppa för dig själv, och jag tror att du åkte buss eller om du blivit avsläppt av Göran, du hade inte bil med dig i allafall.
Det första du fick se i ett skyltfönster var en stor resväska som du tyckte var så fin. Sagt och gjort, in och köpte väskan....utan att tänka på att du fick gå och dra på den under hela din efterlängtade shopping dag.... Jag skrattade så åt din dråpliga dag och från den dagen var jag fast i mitt beroende av din blogg. Tack för det Nina, jag skulle aldrig vilja vara utan din vänskap.
Kram Annelie

sussi sa...

Hejsan!
Jätteglad att jag hittat till din blogg. Har själv en pojke som har autism och känner väldigt mycket igen oss. Ska definitivt följa er!

Kika gärna in på min blogg!

http://sussisblogg.blogspot.com/

Maritha sa...

Jaaaa.....vad härligt med en lååååång shoppingdag för dig Nina....om jag ändå bott närmare så hade jag följt med för med gubben går det inte att shoppa, då handlar man....helst det man skrivit på lappen :-)) Hoppas du får en toppenskön dag!!

Underbara foton du fått på nyckelpigan!!!!!!


Ha en lugn och fin lördag <3

Kram Maritha

Annika N sa...

Mysigt att få gå en tur på stan och förhoppningsvis hitta något fint. Så fina bilder på pigorna :-) Här har jag knappt sett några i år...
konstigt !

Kram !!! Annika

Bellan sa...

Vilka fantastiska bilder på nyckelpigan! Det är ju riktiga stilstudier :)
Krampåre ♥
//Bellan