tisdag 13 september 2011

Ändrade planer

Det var meningen att vi skulle ta en tripp med husbilen, till en grannort och campa lite ihop med några ärenden. Men vi ångrade oss när regnet vräkte ner igår morse. Dessutom hade Göran fått lite problem med en tand i helgen, så han ringde tandläkaren och fick en tid redan halv två samma dag.


Och tur var väl det, för den såg inget vidare bra ut, den där tanden. Det var en visdomstand som inte har kommit upp ordentligt, utan växt fast lite snett på nåt sätt. Och där under nånstans var det ett stort hål då… Så det blev operationstid bokad.

Men lite ärenden fick vi gjorda iaf och jag hittade ett par jeans till, minsann. Så nu har jag iaf två par nya jeans och det är ju två mer än jag hade innan så det får man väl vara nöjd med även om jag ska leta efter fler byxor.


Idag ska jag på informationsmöte, angående jobbet jag sökt. Oh, vad jag längtar! I natt drömde jag att jag var på en massa anställningsintervjuer… Jag har saknat jobbet ibland, när jag har sett dagisgrupper ute. Det ska bli jättekul, men jag undrar lite om jag kommer ihåg hur man gör? Det var ju 17 år sen jag hade ett ordentligt jobb…


Nu är jag ju inte anställd än, men eftersom det är ett timvikariat så tror jag ju att jag kommer att få jobb, och jag tror att jag kommer behövas tillräckligt ofta för att det ska kännas meningsfullt. Sen beror det ju på hur det funkar hemma också, för Sandra ska inte bli lidande. Men jag tror det kommer gå bra om det inte blir för mycket.


Maritha undrar hur jag gör med foton jag vill framkalla. Jo, jag beställer helt enkelt vanliga papperskopior på ExtraFilm, eller Smartphoto som dom heter nu. Smidigt och bra att bara ladda in och beställa det man vill ha. Det som är svårt nuförtiden är att hitta pärmar, men än så länge finns det ju lite efterfrågan iaf. Alla vill inte titta på foton på tv:n eller datorn. Sandra har pärmar från det hon var liten och hon älskar att bläddra i dom.


Ha en skön dag! Och tack för att ni kikar in här ibland!

♥ Kram ♥

7 kommentarer:

Maritha sa...

Usch för visdomständer som är jäkliga.....och dyrt också!

Har funderingar på att göra några tavlor av mina favvo foton så då anlitar jag dem också!

Lycka till på anställningsintervjun!

Kram Maritha

Bellan sa...

Jadu Nina, det blir säkert en rejäl omställning för dig med att jobba utanför hemmet igen. Men jag tror absolut att du fixar det galant! Inga problem alls.

Det var nog förståndigt att ställa in campandet. Det verkar som ni har samma väder som vi och det är inget skönt väder alls. Tråkigt att ni inte fick träffa era vänner ändå.

Fina bilder som vanligt. Ska nog ta efter din idé att beställa papperskopior nån gång när jag får tid. Det är ju faktiskt trevligt att sitta och bläddra i pärmar med kort.

Ha en fortsatt trevlig ledighet och kram på er!
//Bellan

Annelie L sa...

Vilka underbara bilder, du är så duktig på att fånga det där lilla extra.
Jag tror att du kommer att bli jätte trött i huvudet till att börja med, när du sätter igång och jobbar, men du kommer att tycka att det är jätte kul med barnen och jobbarkompisarna, det är jag övertygad om. Du kommer med all säkerhet vara en eftersökt vikarie, du som är så lugn, klok, glad och kärleksfull, Lycka till!!!

Hoppas Görans tand inte värker allt för mycket tills han får operationen gjord, tandvärk är bland det värsta som finns.

Jag gör också papperskopior, mest för att ha att skicka till Lillkillens föräldrar så dom får se honom i olika vardagliga aktiviteter. Men jag passar på att göra några till mig själv också.
Ha det gott och var rädd om dig <3
Kram Annelie

Annika N sa...

Inget kul med onda tänder :-(
Synd att det inte blev väder för sen liten tripp. Tycker med att det är roligare att kolla i album.

Ha det bäst !!! Kram Annika

Anonym sa...

Vad spännande att börja jobba lite...det låter ju superkul efter så många år, men lite läskigt också kan jag tro. Synd om Göran och tanden, hoppaas att det ordnar till sig snabbt, Jamenvilket väder...jag fösrtår att ni inte tog nån tur, ni hade säkert blåst bort om ni åkt iväg...
Hoppas att det snart är dags för halv 8 hos er igen..
Kram på dig och fina spindelnät :)
//Lenaeff

Photo by Maria sa...

Otur med tanden för Göran =( Och vad synd att ni inte kom iväg med husbilen..

Men det roliga är att du skall ut och jobba, kanon.. Hoppas du får så pass mycket så att du känner att det är meningsfullt och att allt funkar hemma..

Jag beställer alltid papperskopior på Fuji, de gillar jag och de har ofta 100 bilder gratis =)
Fotoalbum för digitala bilder finns att hitta, jag köper mina på Maxi.. Lite större fickor så att de skall passa just digitala bilder..

Kram Mia

Mamma Z sa...

Hua för onda tänder..var och rotfyllde min rackare igår..2 timmar tog det och 3800 kr fattigare..ja ja..nu är den iaf hel och värker INTE..

Får önska lycka till med jobbet!! Att du får det :-)sen får vi hoppas på bättre tur med vädret nästa tillfälle..

STOR KRAMEN