söndag 23 augusti 2009

Samtal som gör mig glad

Sandra pratar mer än hon förstår och hon härmar ofta. Hon säger något hon har hört utan att egentligen veta vad det betyder. Men ibland träffar hon så rätt. Jag älskar dom små ”samtalen” med min dotter. Säkert är det nu en del som inte fattar ett dugg, men ni som känner mig lite mer och framförallt ni som känner Sandra, ni fattar lyckan i våra samtal.

Sandra sitter och klipper bilder ur kataloger och klipper bl.a. ut en handväska.

-Vad har man den till?
-Ja, vad har man en väska till?
-Lägga i plånbok å telefon!

Sandra undrar vart jag var häromdagen då jag var hos läkaren.
(Vi känner ingen Uno)

-Vad hette läkaren?
-Jag kommer inte ihåg.
-Uno!

Sandra har varit en del på korttids/fritids och innan semestern var det en period med rätt kallt väder. Dom har en pool, sån där större variant som behövde lite sol för att bli uppvärmd.

-När fan ska man få bada egentligen?

En vindruva var dålig i skålen.

-Fy vad äckligt det är! Uääähh! Usch vad äckligt!

Sandra gillar väskor och att packa ner en massa ”krafs” å prylar. Hon tar ofta med sig ”halva sitt rum” till soffan och sitter där och leker med Göran.

-Det där stora gosedjuret får inte plats i den där lilla väskan, det är omöjligt.
Tyst länge, länge…
-Å fan, det gick!

Göran och Sandra leker med gosedjur i hennes rum. Plötsligt stoppar Sandra ett stort gosedjur under tröjan på Göran.

-Du har en bebis i magen!

När vi var i Turkiet för några år sen så hörde vi böneutropen över stan varje dag. I somras lyssnade Sandra på en julskiva med ”Oh helga natt”

-Det låter som bönebrutt.



8 kommentarer:

Suzan sa...

vilka härliga reflektioner!

Ps. Vet du om att du har verifieringskod på när man ska kommentera? Det är jätteirriterande!

Mona sa...

hahahahahahahaha ÅÅÅÅHHHHH vad jag saknar er!

Anonym sa...

Vad härlig Sandra är förstår att du är glad för era samtal. Ha det bra.
Kram Agneta

Photo by Maria sa...

Hon är go er Sandra.. Härliga kommentarer på rätta stället..

Kram
Mia

Patricia sa...

Åh vad det är härligt att höra om Sandra och hennes framsteg och utveckling. Förstår att era "samtal" gör dig glad när det kommer såna kommentarer...gillade det där om badet... hon är för go.. =)

Hoppas ni hafat en skön söndag!
Kram Patricia

Susanne sa...

Hej Nina!
Vad mysiga samtal du har med Sandra. Det måste vara underbart att vara delaktig i hennes framsteg. Hoppas ni haft en skön sommar. Jag börjar på min tredje arbetsvecka nu och det går ju faktiskt bra. Man behöver ju faktiskt rutiner också. Annars har sommaren varit bra här hos oss.

Kramisar/Susanne (Kicksanne MåBra)

Anonym sa...

Jag blir så glad/rörd/imponerad av dina bloggar Nina! Skönt att ni är piggare iallafall.

Kramizar Maritha Qvist

Skalmans mamma sa...

Vilken fin blogg du har! Förstår att samtalen med Sandra är underbara. Sitter och småler när jag läser.
Kram