fredag 21 november 2014

Andningspaus

Sandra kom hem i onsdags och var piggare än på länge. Inte pigg, men i jämförelse med hur den senaste tiden har varit så.. Igår vaknade en riktig solstråle, och det höll i sig under dagen.


Stabiliteten märktes också vid motgångarna och man blir så tacksam när det slipper bli kaos. Som igår, när Sandra kom hem och skulle ”landa” en stund med en film. Hon behöver det för att samla krafter efter dagens aktiviteter. Men så funkade det inte, och vi fick ingen bild på tv:n. Katastrof!

Snabbt avledde jag Sandra med en massa fantasi, medan Göran försökte få igång filmen. En sån grej slutar alltid i utbrott om man inte är påhittig och snabb. Och om inte damen är i balans. Pjhu, det gick vägen och allt var frid och fröjd innan det hann bli nån katastrof J


Efter kvällsrutinerna var det dags att varva ner i tv-soffan igen. Jag förberedde tv-stunden medan Göran skulle avsluta rutinerna, och då hände det igen! Ingen bild?! Snabbt fick vi byta plats och det hade också kunnat orsaka ett stort utbrott sådär på kvällen när tröttheten började ta över.

Men vi lyckades göra bytet lite spännande och lovade (och hoppades i tysthet) att Göran skulle hinna fixa tv:n. Pjhu igen! Resten av kvällen flöt på bra.

Vad som hände med tv:n har vi ingen aning om. Det är så mycket teknik med allt nuförtiden att man skulle behöva gå nån utbildning för att förstå det viktigaste i vardagen. Göran fattar iallafall lite av sånt, men jag skulle aldrig få igång en ny tv idag, och strular det så står jag där som ett frågetecken.


Under dagen igår var jag på möte, medan Göran hade lite ärenden att fixa. Mötet var på bästa assistansbolaget och gick bra. Nu ska alla papper in till F-kassan, och sen har vi gjort vad vi kan för ett tag, och har bara att invänta besluten…

Jag har nog lite luft att ta igen efter det här året med jagande efter intyg och läsande av paragrafer hit och dit, så nu när allt äntligen är klart och iväg, så måste jag vila huvet lite. Återkommer om några dagar.


Må bäst!

.

Inga kommentarer: