tisdag 19 mars 2013

Äggmacka och glada besked i brevlådan

Idag hade vi ett litet möte här hemma, med assistansbolaget, och gick igenom lite hur det funkar med externa assistenter, planeringsmöten, semestrar, timmar, invänjning och lite annat smått och gott. Det känns bra att få lite ordning bland frågetecknen, och att få prata om allt nytt med nån som kan det där. Det kommer bli jättebra!


Tack snälla Svensk PersonligAssistans för dom fina blommorna till både oss och Sandra!

Nu har vi just ätit stekt strömming och potatismos, och varje gång undrar jag varför jag inte gör det oftare. Det är ju såå gott! Resten av dagen blir det bara att njuta ledigt på.

Igår fick jag förresten en kaviarmacka i brevlådan! Nej, det var inget bus-streck, utan ett jättefint mobilfodral som Elin har virkat åt mig. Hur cool som helst, eller vad säger ni?!


Göran blev nog lite avis, så jag har frågat om man får beställa en macka till, med nåt annat pålägg…

Sen fick vi en till glad överraskning i brevlådan, nämligen att vår överklagan till kommunen för ett år sen hade gått igenom, så vi ska få utökad assistans för tiden då Sandra var sjuk och timmarna inte räckte, förra våren. Känns jättebra, och det hade vi totalt missat om det inte hade varit för vårt fina assistansbolag som hjälpte oss med det.

I helgen som var, kom Sandra på att hon hade fotat för ett tag sen så hon undrade när hon skulle få sätta in korten i sin pärm.. Oj, det hade jag helt glömt bort!! Så jag lovade att skicka in en beställning, och höll på att glömma det igen… Men nu är det gjort och jag hoppas dom hinner komma till helgen så hon får sätta in dom i sin pärm då.


Jag avslutar med att svara på Stinas fråga om varför Sandra åker rullstol. Eller jag länkar till ett inlägg där jag skriver lite om hur det kom sig att vi ansökte om en rullstol HÄR (Efter bilden med bananträdet, om man inte vill läsa hela inlägget)

Ha en fortsatt fin dag!

♥ Kram ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj, jag läste hela bloggen och låt mig säga så här. Jag ska aldrig, aldrig mer klaga när vi ska ut och resa. Hur orkar ni, jag vet att man gör det när man inte har något val men ändå.
Kram Magdalena

Bellan sa...

Så härligt att ni får vägledning av assistansbolaget! Tror säkert det där blir jättebra i slutänden.

Snyggt fodral till mobilen! Vad gillar Göran för pålägg?? Är ägg och kaviar en favorit för dig? ;)

Roligt med Sandras foton!

Kramen den stora till Nina den fina :) ♥
//Bellan



Photo by Maria sa...

Vilken cool mobilficka =) Man blir ju sugen på en äggmacka ;)

Hoppas bilderna kommer till helgen nu..

Kram Mia