söndag 6 februari 2011

Sista veckan

Ja, som jag skrev igår så vände ju vädret sista semesterveckan, och tur var väl det :) Vi har två veckor varje år som är våra, och då har vi alltid samma lägenhet. Varje år har vi tyckt att tiden har gått för fort så i år bestämde vi oss för att hyra en extra vecka. Vi hade turen att få en lägenhet i samma uppgång, precis två trappor ovanför vår lägenhet. Samma härliga solläge men med bättre utsikt.


Det underlättade ju också själva flytten, förstås. Vi hade ju bara att åka upp några vändor i hissen, och det var extra skönt att slippa byta hus när det regnade ute… Men tänk, det var faktiskt det sista regnet på semestern, och resten av dagarna bjöd på blå himmel och så gott som vindstilla :)


Ja, det tycker jag faktiskt att vi var värda! Plötsligt kändes allt mycket bättre och även om Sandra tyckte att hon hade varit ledig på tok för länge från skolan (sen före jul) så var hon nöjdare sista veckan då vi kunde roa henne lättare.


Utsikten var ju helt magisk! Tyvärr gör inte min kamera bilderna riktig rättvisa, men ni får föreställa er :) Den första bilden är tagen när vi precis har kommit på plats, innan regnmolnen försvann. Himlen var blåsvart och solen sken på havet så det lyste turkost. På andra fotot är morgonsolen på väg bakom husen och molnen var mer rosa än man ser på bilden. Jag älskar havet och om jag vinner ett par miljoner eller så nån gång så ska jag bo med havsutsikt! Så himla rogivande!


Utsikten åt andra hållet var ju inte så illa den heller… Andra fotot är taget från vår lägenhet, två trappor längre ner.


Det blev äntligen några härliga dagar på stranden :)


Badväder är det ju sällan där den här årstiden, men på land är det oftast skönt. Har vi tur är det som en bättre svensk sommar, men oftast är det väl vårväder, kan man säga. Men det passar oss perfekt för under högsäsong är det på tok för mycket folk i rörelse och då skulle vi inte kunna vara där med Sandra. Men visst hade det varit härligt om man kunnat bada…


Nu går det ju inte precis nån nöd på oss, trots det :)


Maria undrar om Sandra också fick nya skor. Nej, inga skor i år, men hon fick låna mina nya och var nöjd med det, och Göran behövde tofflor, och vis av erfarenhet köpte han två par, för det ena la ju Sandra beslag på ;) Till Sandra köpte vi istället lite kläder.

Jag avslutar med en bild på Sandras mås-kompisar ”Hans & Greta” som kom och höll oss sällskap så fort vi inte var ute och schasade iväg dom. Fotot är taget precis så nära som det ser ut.


Imorrn kommer sista delen och den inte alltför roliga hemresan.
Ha det fint!

♥ Kram ♥

7 kommentarer:

Annelie L sa...

Jag håller med dig, att få bo med havet som närmsta granne skulle vara underbart, jag älskar havet i alla olika slags väder (om jag befinner mig på land vill säga)
Barfota fötter i sandalen, åh vad jag längtar till sommaren. Så himla skönt att ni fick den sista veckan med sol och lite värme så ni fick lite föraning om vad som komma skall här hemma....
Hans o Greta verkar vara väldigt tama, det är häftigt att komma så nära, dom är större en vad man tror.
Hoppas nu dagen idag går riktigt fort så att Sandra får komma till sin älskade skola och ni får lite skön rast.
Kram // Annelie

Unknown sa...

Vilka superhärliga bilder! Ni var verkligen värda det väder ni fick andra vecka, det gör mycket för harmonin det där med vädret.
Ha en underbar söndag allihop!

LottaH sa...

MEN, vilka fantastiska bilder....Ni ser ju ut att ha haft det toppen ju, vilket ni var värda i allra högsta grad !!! Ja, men havet är ju underbart.... Doften,ljudet, och bara synen av det är ju nåt extra..... Förstår att ni njutit och mått gott !! Men härligt för oss, att ni är hemma igen ;) KRAM // Lottis

agneta sa...

Vilka fina bilder! Det ser verkligen trevligt ut och ni ser ut att trivas (det förstår jag)! Borta bra, men hemma bäst heter det ju och så är det verkligen. Hoppas nu att ni snart kommer in i vardagen igen och att den kommer att flyta på bra. Ha det så trevligt i morgon när ni hämtar Sune och ge Mona en extra kram från mig <3 Ha det gott allihop <3

Anonym sa...

Åh Nina vilka fantastiska bilder och vilken utsikt. JAg förstår att ni trivdes sista veckan med solen. Vilka gulliga bilder på Sandra :-)
Hans & Greta verkade dock lite väl närgågna för min smak, jag gillar inte fåglar om de är närmre än tre meter hi hi!
Så skönt och avslappat det ser ut och med "lagom" mycket folk.
Just det, glömde ju tala om att jag gillade dina nya stövletter i förra inlägget!
Skönt att ha dig (er) hemma igen ändå.
Kram kram//Lena

Maritha sa...

Så skönt att vädret vände så ni fick njuta av den fina utsikten. Jag skulle också gärna har vatten utanför huset att se på.

Fåglarna hade jag INTE velat ha så nära annat än en gång för fotografering :-))

Kram Maritha

Patricia sa...

Åh vilka härliga bilder, får semesterlängtan!! =)
Och bilderna med himlen o havet var ju superhärliga!

Ha ha .. Hans & Greta .. de var ju fina ju .. =)

Må så gott, i morron är det MÅNDAG!! .. ; )
Kram Patrcia