fredag 11 februari 2011

En lugn dag

Sandra fick ju sova tills hon vaknade igår, och vaknade gjorde hon klockan åtta. Ja, annars är det ju 6.00 som gäller, så det blev ju lite sovmorgon, vilket hon förstås behövde.

Men det behövs inte mycket för att damen ska komma av sig, särskilt inte när hon är trött. Mitt i frukosten nös hon, nämligen. Och började blöda näsblod. Ja, sen var det ju färdig-ätet, förstås. Men hon var iaf ganska lugn så blödandet gick över fort och resten av förmiddagen tillbringade hon i soffan med att se film och riva papper. Som hon brukar när hon är trött.

Men när hon hade landat lite i sig själv så blev det en bra dag med en lugn och go tjej mest hela tiden faktiskt. Och då passade jag ju på att få lite nytta gjord.


Jag fixade en del nya schemabilder, 100 stycken närmare bestämt. Vi ska nämligen göra om Sandras kvällsschema så det passar bättre nu när vi har gjort en del förändringar i kvällsrutinerna. Och när jag ändå gjorde om hela schemat så fixade jag en massa reservbilder på en gång, för dom håller inte så länge i badrummet, nämligen, trots att jag plastar in dom.

Även fast Sandra var ganska pigg igår så behövde hon nog en ledig dag, men idag blir det skola igen och det kommer säkert att gå bra, skulle jag tro.

Ja, här hemma lär vi ju få skotta snö medan Sandra är iväg…


Må så gott!

♥ Kram ♥

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du är flitig du Nina!
Skönt att det blev en bra dag efter frukost och näsblod.
Har ni ändrat på Sandras kvällsrutiner igen, eller är det de som ni gjorde om före jul du menar?
Kram och hoppas det blir en bra dag i snöskyfflandet.
Lena

Maritha sa...

Vad skönt att det blev lugn efter näsblodet. Du hann göra en massa jobb som tar tid men nu är det gjort.

Ha det bra idag trots snöskottningen!

Kram Maritha

Annelie L sa...

Godmorgon vännen,
Så skönt att ni fick en ganska lugn dag igår. Sandra behövde det alldeles säkert. Resan tog nog en hel del på henne också. Är hon glad över att ha Sune hemma igen?

Snön som föll var helt onödig tycker jag nog, här är det inte så mycket som hos er så jag kan inte ens utnyttja den till motion...den är bara slaskig och i vägen.
Men bättre tider är på väg, jag fick ju en föraning om det i förrgår.
Ha en jätte skön fredag och skotta inte mer en du har lust med, det ska va gott o leva, vet du väl ?
Kram till dig du fina // Annelie

Annika N sa...

Oj med snö ! Här har det bara regnat en massa.Bra att det lugnade ner sig efter frukosten.

Ha en fin fredag !!! Kram Annika

agneta sa...

Hoppas att Sandra får en bra dag i skolan och ni hemma, så gott det går med all snö. Även här har vi fått mycket snö och det yr på fönstren, riktigt inneväder egentligen.
Varma kramar Agneta

Photo by Maria sa...

En välbehövlig hemmadag för Sandra.. Hoppas det gått bra idag i skolan och att det funkar bra hemma ikväll med..

Snö!!! När skall det ta slut.. Här finns ingen just nu men de har hotat med att det kan komma under kvällen och natten..

Ha en fin resterande dag..

Kram Mia

Petra sa...

Låter ju som om daghen blev ganska mysig trots orolig start. Skönt att kunna få en sån dag ibland.
Snön som verkar ha kommit hos alla utom oss längst ner var däremot mindre mysig.
Riva papper, är det något som Sandra blir lugn av? Kom hon på det själv? Eller var det något i räknade ut som skulle fungera? Börjar hon själv med det eller tar ni fram när det börjar bli läge?
Många frågor, men det är så intressant at höra hur saker blivit som dom blivit
Kramar Petra

Bellan sa...

Oj, vad jag ligger efter här... men nu när alla i huset sover så kanske jag kan ta ikapp lite läsning då... borde sova jag också kanske.

Brukar Sandra vakna av sig själv redan kl 6 varje dag? Så jobbigt att veta att man aldrig kan sova längre.

Vad duktig du varit med att göra bilder! Det tar sin lilla tid, men jag tycker det är roligt att pilla med det där bara jag vet att tiden finns.
Kramisar!
//Bellan