måndag 13 februari 2012

Utedag

Vilket härligt väder det var igår! Jag har ju bestämt mig för att ta en egen stund varje dag, och med det vädret är det inte svårt att lista ut vad jag gjorde…


Göran erbjöd sig att fixa maten och plötsligt fick jag två lediga timmar på förmiddagen. Två timmar! Så jag tog en härlig fotoprommis på över en timme och sen en skön varm dusch. Efter det satte jag mig vid ett dukat bord :)

Sen ville Sandra också gå ut och fota lite, så vi gjorde det efter maten. Men inte utan att först klara av lite låsningar och utbrott. Damen är trött, det märks.

Väl ute var det härligt, tyckte vi alla.



Sen var det skönt att komma in och dricka varm choklad.


Jag tänkte nästan hämta en termos så vi kunde dricka chokladen i snön, men med tanke på att damen redan var skör innan så kändes det lite dumt att förstöra en skön stund när det var nästan lika gott inne. Dessutom var det ett bra sätt att locka in henne på ;)

Men vi har allt en lustig "herre i närheten” För ett par vintrar sen kom han och klagade över att dom inte kunde vara ute på hela vintern för dottern var allergisk och han undrade om vi eldade plastmattor!!! Ja, just det, sån är han! (Göran är golvläggare)

Nu eldade vi ju förstås inga plastmattor, det kan nog vemsomhelst fatta, och inga andra sopor heller, för den delen. Vi har t.o.m. fått beröm av sotaren att vi eldar med så bra ved…

Hursomhelst så eldade ”herren i närheten” igår, ute. Och den allergiska dottern var också ute. Jag tror dom grillade korv över nån eld och det osade inte särskilt gott. Men allergin har väl gått över då?? Hahaha! Man slutar aldrig förvåna sig!

 Det finns dom som är avundsjuka på oss, men ingen som vill byta liv med oss…


Jaha, det var det om det. Idag är det vardag igen och jag känner att jag behöver det. Vi har inga planer för vår ledighet än, vi får väl se vad det blir. Jag hoppas väl på lite mer sömn iaf, inatt blev det visst fyra timmar, men det går ju det med.

Hare kanoners!

♥ Kram ♥

4 kommentarer:

Maritha sa...

Så skönt du fick med både foto promenad och skön dusch :o))

Hoppas ni får njuta och ha det skönt på er ledighet vännen <3

Kram Maritha

Photo by Maria sa...

Härlig stund ni fick.. Du lite egentid och sedan en go stund med hela familjen i det fina vintervädret =)

Grannarna eldade säkert med Allergitestad ved eller sopor ;)

Kram Mia

Tina sa...

Ha ha ! Det finns folk till allt ! Hoppas ledigheten blir skön och bra. Och mer sömn kan ju behövas ! Annars kan du bli lika konstig som jag ;) !! Kramar Tina

Bellan sa...

Vilken härlig njutardag! Först en fotonad helt ensam och sen ute i snön med familjen (även Sune). Ser helt underbart ut!

Haha, vilket roligt folk det finns. Tur man kan ta det med humor och inte gå och reta sig för mycket på dem.

Hoppas du får en bättre natt nu med lagom med sömn.
Kram på dig ♥
//Bellan