torsdag 25 augusti 2011

Långa raster

Så har första skoldagen gått. Första dagen som gymnasieelev för Sandra, stora damen :)

Först och främst fick jag ju väcka henne när hon sov som bäst, men det var ändå en strålande glad tjej som slog upp ögonen tillslut. Hon hade ju längtat så. Frukosten tar alltid tid för henne, och igår var inget undantag. Närmare två timmar! Jag hoppas att det går lite fortare framöver, annars måste jag väcka henne ännu tidigare.


När det började närma sig taxi-tid så blev ju jag stressad, förstås… Men stressad får man inte bli, och det är jag fullt medveten om. Då blir det bara låsningar och utbrott, och allt tar ännu längre tid. Ändå blir jag stressad :(

Så det blev utbrott och en arg Sandra som satte sig i taxin. Men jag brydde mig inte om att ringa skolan, för jag antog att det skulle hinna gå över innan hon kom fram. Det hade det troligtvis gjort också, för det stod inget annat i boken än att dagen hade varit bra. Och hem kom en mycket nöjd och glad tjej.

Badminton på semestern förra veckan

Trots en timme senare var hon ganska pigg, och alla rutiner och kvällsbestyr gick galant. Så än så länge ser det ut att funka bra, alltihop och jag tror att det även finns lite tid över för eventuella låsningar på dagar som är lite tröttare framöver.


Rasten kändes hur lång som helst, men skönt var det och vi hade inga problem med att få dagen att gå. Som svar på Annelie L:s kommentar då, så blev det rätt ordentligt städat, faktiskt. Och vi hann njuta av lite slappa också. Och två sockerkakor blev gjorda och telefonsamtal ringda. Ja, det är inte många måsten kvar nu så resten av veckan blir det nog mest "bara vara" på rasterna, faktiskt. Annelie undrar också hur det gick med husbilen och den ska lämnas in på måndag.

Jag får önska er en bra dag och var rädd om er!

♥ Kram ♥

5 kommentarer:

Maritha sa...

Vad skönt att ni fick undan måsten så ni kan njuta av rasterna resten av veckan.

Hoppas det fortsätter vara bra för Sandra i skolan!

Kramen Maritha

Anonym sa...

Men jisses Nina! Hur i hela friden orkar ni?
Storstädning första rasten på mer än en vecka? Samtidigt så kan det ju vara skönt att bli av med de där måstena för att sen kunna njuta helhjärtat.
Skönt att få hem en glad tjej. Jag kan tro att hon haft en bra dag efter detta långa sommarlov.
Och visst blir man otroligt stressad när taxi-tidenbörjar närma sig trots att man vet så väl vad det får för konsekvenser.
Vi är ju bara människor och ibland blir det ju bakvänt hur man än försöker.
Stor kram och ha en alldelse underbart lat dag idag//Lena

Annelie L sa...

Jodå, det minns jag också faktiskt, hur stressen kom krypandes när klockan närmade sig för att taxin skulle dyka upp.....Jag är så glad över att ha fått den erfarenheten som tiden med Bamsefar gav, men oj så glad jag är över att inte befinna mig i den situationen längre. Ni är så beundransvärda som håller ihop och fixar era dagar.
Skönt att ni fick städat och hoppas nu verkligen att ni unnar er en härlig långrast utan några måsten. I morgon ska jag baka sockerkakor och gå upp med till svärmor, för idag hann jag inte.
Massor av go kramar till dig // Annelie

Mamma Z sa...

Läser ifatt hos dig..blir så rörd av att du tänker på oss och hur vi har det :-) Gulliga DU!!
Ja skolstarten är ingen hit för somliga dessvärre..

Ser ut att ni hade det härlig på er tripp!! Perfekt att hyra en egen bassäng också!!..och den där "partiden" du nämner..hua..ja den ligger på minus nu..men det är väl kärleken som gör att både du och jag har gubbarna kvar..

STOR KRAM till dig och så skoj att träffa Annelie!!..om än för en kram..

jeannette sa...

Hej vännen
Vad härligt att allt blev bra till slut och du hann med så mycket ;) Härligt och hoppas du får fler sådana dagar. När jag läste ditt inlägg så saknade jag "Gilla# knappen ;) Ha det jätte bra kramar